3 / 4

Mircea Turdean, Farmec, lucreaza de 18 ani in afacerea familiei

La 43 de ani, Mircea Turdean a implinit majoratul in cadrul Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producator roman de cosmetice, cu afaceri de 23 mil. euro in 2010. Este de 18 ani in companie, aceasta fiind si primul si singurul sau angajator.

Inginer de profesie – a absolvit Facultatea de Tehnologie Chimica din Cluj-Napoca si Open University Business School din Marea Britanie – primul sau loc de munca a fost in cadrul departamentului de cercetare al Farmec. A fost pe rand tehnician (laborant), apoi cercetator, sef de sectie, iar din 2003 director tehnic. Din aceasta functie a fost responsabil cu coordonarea activitatilor de productie, cercetare si investitii noi, atat la nivel intern, cat si pe plan extern Din ianuarie 2010 a preluat functia de director general al companiei.

Faptul ca este barbat si, in acelasi timp, director general al Farmec Cluj-Napoca, reprezinta un lucru firesc pentru el. “Ma aflu in aceasta industrie si, respectiv, in aceasta companie, de aproape doua decenii si am ajuns sa cunosc destul de bine piata, tipul consumatoarelor, rezultatele obtinute atat pe plan local, cat si la nivel international”, spune Mircea Turdean. [Cititi si Planul de atac al noului director general al Farmec Cluj]

Acesta a fost numit la conducerea Farmec dupa ce Liviu Turdean, tatal sau, si-a incheiat mandatul de 40 de ani in cadrul companiei.

Ce spune despre:

Criza financiara: Odata cu venirea crizei, romanii au inceput sa isi schimbe obiceiurile de consum si, prin urmare, sa isi reduca si bugetul de cheltuieli, sincronizandu-se astfel cu noua realitate economica. Acelasi lucru l-au facut si companiile. Strategiile de business au fost regandite, obiectivele reevaluate, bugetele ajustate.

Revenirea consumului: Chiar si in anul trecut, considerat an de recesiune, anumite segmente, cum ar cel al produselor de ingrijire personala au crescut, ceea ce ne face sa spunem ca in ceea ce priveste piata de cosmetice, consumul a inceput sa isi revina de anul trecut. Astfel, piata de cosmetice a crescut cu 2% in 2010 fata de anul anterior, iar estimarile, conform unui studiu Euromonitor recent, sunt ca in 2011 acest trend va continua, asteptandu-se cresteri de 2,8% fata de anul precedent.

Piata cosmeticelor: Industria de profil a capatat nuante pozitive in prima jumatate a anului, impulsionata fiind si de anumite produse de sezon, cum este cazul celor de protectie solara, dar si datorita cererii de produse cat mai naturale, de o calitate superioara. Totodata, produsele cosmetice au inceput sa aiba o prezenta tot mai puternica, preturile acestora au devenit mai accesibile.

Din punct de vedere al consumatorilor, pot spune ca acestia si-au schimbat obiceiurile de achizitie – nu mai sunt dispusi sa faca compromisuri, au mai multa grija atunci cand cumpara un produs, sunt atenti si la calitate, dar si la pret.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri