2 / 5

Cu cine se bate Profi

In momentul de fata, Profi Rom Food, prezenta pe piata locala din 1999, are 95 de magazine si 2.500 de angajati, numarul lor aflandu-se in crestere odata cu expansiunea retelei de supermarketuri.

Tinta pentru 2011 este cresterea cifrei de afaceri cu cel putin 10% fata de cei 172 milioane de euro inregistrati in 2010
, realizati cu 82 de unitati.

Miza extinderii este acapararea unei “felii” cat mai mari din piata de retail romaneasca, unul dintre sectoarele care s-au mentinut pe linia de plutire pe timp de criza, in ciuda scaderii consumului. Daca in anii premergatori crizei piata de retail inregistra avansuri de doua cifre, in 2010 cresterea s-a temperat pana la circa 4%, echivalentul a 22 de miliarde de euro. Pentru 2011, estimarile merg pe varianta unui progres de 4,8%, pana la 23 de miliarde de euro ca valoare a pietei de retail (traditional si modern).

Principalii competitori ai Profi - pe langa magazinele de diferite marimi de cartier, care nu fac parte dintr-un lant - sunt bacaniile Micro (peste 600 unitati) si supermarketurile Mega Image (66 unitati), Billa (55 magazine) si Carrefour Market (37 de magazine).

Bruseker spune ca, in scurt timp, piata de retail se va consolida din ce in ce mai mult pentru ca va fi din ce in ce mai greu ca un retailer sa concureze cu un numar mic de magazine.

“Consideram ca tendinta este ca retailul modern, ca si in cazul Profi, sa-si mareasca ponderea in totalul pietei de retail in detrimentul retailerilor mai traditionali, ceea ce reprezinta o evolutie normala pentru o tara care continua sa se maturizeze, cum ar fi Romania. In aceasta piata, este important sa ai un numar semnificativ de magazine si sa atingi o masa critica a cifrei de afaceri pentru a acumula suficienta putere de cumparare si a putea oferi clientilor tai preturi mici”, conchide oficialul Profi Rom Food.

Afla din slide-ul urmator cine este Carel Bruseker.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri