4 / 9

Murfatlar

Murfatlar este cel mai important jucator din industria locala a vinului, cu o cota de piata de 23%. Compania administreaza in prezent aproximativ 3.000 de hectare, in sud-est-ul tarii, intre Dunare si Marea Neagra, in centrul Podisului Dobrogei.

Aproximativ 15% din productie este destinata exportului, aceasta activitate reprezentand circa 10% din cifra de afaceri. Compania vizeaza o politica agresiva in aceasta zona prin concentrarea pe pietele existente (in special China si Rusia), respectiv intrarea pe noi piete de desfacere, precum tarile din Europa Centrala.

Printre cele mai importante tari unde este comercializat brandul Murfatlar se numara Israel, SUA, Italia, Spania, Anglia, Polonia.

Obiectivul companiei vizeaza atingerea in urmatorii 2-3 ani a unei ponderi de 30-40% export din cifra de afaceri.

In 2011 Murfatlar a inregistrat o productie de 18.000 de tone de struguri, cu 30% mai mare fata de 2010.

Una dintre cele mai importante investitii derulate de companie a vizat proiectul de reintinerire a plantatiilor de vita-de-vie, care a atras pana acum suma de aproximativ 15,6 mil. euro.

In contextul modificarii pietei vinului ca urmare a crizei financiare, Murfatlar s-a concentrate pe dezvoltarea retelei proprii de magazine Crama Murfatlar. Planurile vizeaza extinderea retelei la un numar de 120 de magazine pana la finele anului , cu acoperire nationala in orasele cu o populatie de peste 50.000 de locuitori.

Cititi si De ce as alege un vin romanesc din mii de branduri internationale?

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri