2 / 6

Scaderea bugetului clientilor

Noile produse nu inseamna si o crestere a bugetelor clientilor pentru astfel de bunuri. Veniturile romanilor sunt relativ constante, iar ponderea cheltuielilor la fel. Totusi, jucatorii din mai multe arii ale pietei vad inca o tendita de economisire, o mai mare prudenta si o scadere a cheltuielilor pe bunuri de larg consum, ca urmare a cresterii preturilor la utilitati sau benzina.

Nivelul increderii romanilor in imbunatatirea situatiei economiei nationale a inregistrat o usoara crestere in primul trimestru al anului, comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut, dar populatia a devenit mai prudenta atunci cand vine vorba despre disponibilitatea de cumparare, conform unui studiu publicat anterior de GfK.

Cresterea majora a preturilor pentru anumite produse, chiar daca inflatia a fost ca medie scazuta a afectat grav bugetul pentru alte cheltuieli.
Chiar daca inflatia a fost ca medie scazuta, au fost unele produse cu cresteri majore de pret, cum ar fi benzina, ceea ce a scazut bugetele pentru alte tipuri produse”, a explicat Razvan Diratian.

Dieter Schulz, directorul general al Danone Romania impartaseste aceeasi parere explicand ca orientarea unor bugete mai mari catre alte cheltuieli a scazut nivelul cheltuielilor in domeniul alimentar. “In momentul in care cresc costurile pentru utilitati, spre exemplu, clientii chiar daca vor continua sa aloce cea mai mare parte a veniturilor produselor alimentare, cheltuielile vor fi totusi mai mici”, spune Shulz.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri