Deschis si zambitor, Schulz (foto) si-a inceput prezentarea impartasindu-ne ca ultima oara a fost in Romania in urma cu 12 ani. La aceea data Schulz lucra pentru Mars si cauta oportunitati de dezvoltare a distributiei companiei pentru care lucra. O data cu numirea ca director general pe Europa Centrala si de Sud la 1 aprilie, Schulz se ocupa de pietele din Bulgaria, Romania, Moldova, Grecia, Cipru si tarile Adriatice.

Cea mai mare parte a timpului o petrece in Romania, care este de altfel si cea mai mare piata din regiunea pe care o coordoneaza.
“Cele mai mari doua schimbari pe care le-am observat in Romania fata de acum 12 ani sunt numarul mai mic de chioscuri si tarabe pe strada si numarul mai mic al cainilor vagabonzi”, spune zambind seful Danone.

Dincole de aceste aspect, Schulz marturiseste ca progresul se observa si in cazul infratructurii, consumului si in general al dezvoltarii mediului de afaceri.

Despre rezultatele financiare ale Danone Romania, Schulz spune ca sunt foarte bune avand in vedere contextul economic actual. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 5,7%, pana la 503 milioane lei, fata de 2010. Fata de evolutia afacerilor pe 2010, cand se inregistra o majorare de circa 10% fata de 2009, compania si-a diminuat cresterea.

Mai mult, in 2011, volumul produselor vandute a stagnat fata de 2010. De altfel, pe intrega piata de bunuri de folosinta indelungata s-a simtit anul trecut o crestere valorica determinata de inflatie si nu de cresterea volumelor vandute.

Compania are o cota de piata de 55% pe lactate proaspete intr-o piata de circa 266 mil. euro (incluzand smantana, si 215 mil. euro daca se exclude smantana-n.r.). Fata de 2010, cota de piata a Danone este in scadere, insa compania mentioneaza ca anul trecut s-a schimbat auditul pietei, in prezent ocupandu-se Nielsen de acest aspect.

Despre diminuarea cresterii din 2011, Schulz spune ca este determinata si de faptul ca a fost un delay al crizei in consum pe FMCG. “In momentul in care cresc costurile pentru utilitati, spre exemplu, clientii chiar daca vor continua sa aloce cea mai mare parte a veniturilor produselor alimentare, cheltuielile vor fi totusi mai mici”, spune Shulz.

Citeste si:

Directorul Danone spune ca scaderea puterii de cumparare este principala provocare din piata si in acest an. Totusi, pentru 2012, Schulz si-a propus o crestere de o cifra.

Cum se vor atinge obiectivele? In strategie intra extinderea gamei de produse, dar si a canalelor de distributie, despre care seful Danone spune ca desi sunt foarte bine dezvoltate au fost identificate zone de crestere. De asemenea, campania de educare a publicului pentru a creste consumul de iaurt isi va aduce aportul.

In prezent, consumul de iaurt din Romania este de 5 kg pe cap de locuitor, fata de 19 kg in Bulgaria, 11 kg in Ungaria sa 13 kg in Polonia, prin urmare potrivit lui Schulz pe plan local exista in continuare un potential urias de crestere.

Danone Romania a investit in 2011 in Romania peste 16 mil. lei, in modernizare tehnologica si traininguri. Compania spune ca si in acest an va continua investitiile insa nu a mentionat care va fi valoare investitiilor.

Totusi unul dintre proiectele in care compania va face investitii este Ecosystem. Proiectul, finantat partial din fonduri UE este derulat de Danone Ecosystem, Danone Romania si Heifer, al carui obiectiv este oferirea de sprijin a peste 800 de ferme familiale, cu 1-2 vaci, pentru a produce lapte in standardele UE. Investiia in urmatorii 3 ani va fi de 2,1 mil. euro, din care 1,6 mil. euro va fi contributia Danone si Heifer si 0,5 mil. euro provin din fonduri europene.

In prezent, Danone lucreaza cu 57 de ferme de vaci din Romania pentru colectarea de lapte. In programul de spijinire a fermelor cu care compania colaboreaza, Danone a investit 3 mil. euro in perioada 2005-2011.