11 / 12

Cum decid retailerii de bricolaj unde sa se extinda

Retailerii mari din bricolaj si-au propus sa deschida magazine mai mult in orasele mari, in detrimentul celor de mici dimensiuni.

"In general, retailerii mari de bricolaj si-au propus sa deschida magazine in orasele mari nu doar datorita aglomerarii, ci si pentru ca puterea de cumparare este, in general, mai mare. Majoritatea vizeaza orase care au peste 100,000 de locuitori iar judetele cu capitale mai mici nu au fost incluse in politica de expansiune", sustine Razvan Sin, seful departamentului de retail al companiei DTZ Echinox.

De cealalta parte, George Patrascu, senior associate in cadrul departamentului de retail al Colliers International, este de parere ca orasele si judetele prezentate in analiza Wall-Street.ro nu sunt suficient de atractive, cel putin deocamdata.

"Orasele respective nu sunt suficient de atractive deocamdata - atat din punct de vedere al puterii de cumparare, cat si al populatiei - pentru mai mult de un operator de bricolaj. In urmatoarea perioada, este posibil ca cererea de materiale de bricolaj pentru aceste orase sa fie acoperita. Numarul de locuitori, puterea de cumparare si dezvoltarile imobiliare reprezinta motoarele acestui tip de afacere. Strategia retailerilor internationali de bricolaj poate fi caracterizata ca fiind una axata pe prudenta", sustine Patrascu.

Dedeman, cel mai activ retailer in bricolaj

Atat Razvan Sin, cat si George Patrascu, sustin ca retailerul Dedeman ramane cel mai activ retailer al ultimilor doi ani.

"Cel mai activ jucator de pe piata de bricolaj, Dedeman, este singurul care se extinde in orase mici, reusind astfel sa devanseze competitia, atat ca numar de magazine, cat si ca cifra de afaceri", este de parere seful diviziei de retail din cadrul companiei de consultanta DTZ Echinox.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri