1 / 9

Ce spun studiile: ce se cumpara in offline vs. online

Romanii prefera sa mearga la magazin ca sa faca aprovizionarea cu produse alimentare, dar se indreapta spre online atunci cand vine vorba de electrocasnicele in care le pastreaza sau cu ajutorul carora le prepara.


Magazinele fizice sunt preferate de catre romanii de peste 18 ani intr-o proportie covarsitoare (95%), in timp ce membrii generatiilor mileniala si Z ies din casa pentru a face cumparaturi in proportie de 90%, potrivit studiului ”Tendintele consumatorului modern online & offline”, prezentat de Oana Ilie, reseach manager in cadrul iSense Solutions. In cazul produselor nealimentare, ponderea magazinelor fizice este mult mai scazuta – 62% in cazul romanilor peste 18 ani si 52% in cazul generatiilor mileniala si Z.


”Noile generatii, ai caror membri au varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, au luat contact cu tehnologia mult mai devreme decat cei peste 34 de ani, iar cei care vin din urma au acest contact inca si mai devreme. Pentru viitoarele magazine online, sfatul nostru este sa se concentreze si pe categoriile pe care romanii prefera inca sa le cumpere din magazinele fizice”, spune Oana Ilie.


Principalele motive pentru care romanii cumpara produse din magazinele fizice sunt faptul ca oamenii pot vedea si testa produsul, rapiditatea cu care-l obtin, experienta la cumparaturi in sine si lipsa unor cheltuieli suplimentare cu transportul.


”Unul dintre trendurile care influenteaza semnificativ comportamentul consumatorului este reprezentat de transparenta. Oamenii isi doresc sa vada cum se face produsul, etichetele sa fie foarte vizibile, vor sa mearga in ferma pentru a vedea ca produsele sunt chiar bio. O eterna intrebare este daca produsele romanesti sunt bune sau nu, in privinta alimentelor si bauturilor sunt preferate produsele romanesti, la fel ca in cazul hainelor si mobilierului, in timp ce la electronice, electrocasnice si autoturisme sunt preferate marcile straine. Sfatul nostru este sa urmati tendintele consumatorilor, sa le castigati increderea prin calitatea produselor, sa tineti cont de convergenta dintre online si offline, sa le oferiti experiente placute la cumparaturi si sa leoferiti suportul si ajutorul de care au nevoie”, a explicat Oana Ilie.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri