2 / 9

eCommerce-ul romanesc, abia la inceput de drum

Comertul online este foarte slab dezvoltat in Romania comparativ cu tarile dezvoltate din Europa si nu numai. Insa tocmai de aceea potentialul este urias. CEO-ul eMAG, Iulian Stanciu, vede schimbari masive in comportamentul clientilor in perioada urmatoare, avand in vedere avantajele cumparaturilor online.

Reprezentantul eMAG a prezentat o serie de date din care reiese ca, in 2016, in Romania comertul electronic reprezenta doar 3,2% din total retail, comparativ cu peste 10% in Marea Britanie si 8,5% in Germania.

“Pentru e-commerce, cred ca suntem abia la inceput. Sa luam o zona care in Romania este jos in online, dar este sus in afara – zona de fashion. Preturile in magazine offline in zona de fashion (se formeaza asa –n.r.) se ia costul, se inmulteste cu trei si rezulta pretul de la raft. In online, este cost plus 20%-30%. Diferenta de pret este de la simplu la dublu. Deci, in momentul in care zona de fashion va creste, si va creste prin gama, prin servicii foarte bune, oamenii vor veni din ce in ce mai mult in zona online. Daca va uitati la mall-uri, jumatate din spatii sunt magazine de fashion. In acel moment, diferenta va fi vizibila, din ce in ce mai multe vanzari se vor muta in online, presiunea va fi din ce in ce mai mare pe retail. Spun ca este abia inceputul si vom vedea schimbari masive in ceea ce priveste comportamentul oamenilor, dar si in retail-ul traditional”, a explicat Stanciu.

In opinia sa, principalul trend in comertul online este reprezentat de migrarea catre mobil care, in 3 ani, va ajunge aproape de 80% din total trafic, atat la eMAG cat si in intreaga piata.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri