3 / 5

Gloria Jean’s Coffees, pariu total pe mall-uri

Gloria Jean's opereaza in Romania din 2005, in baza unui contract de master franciza detinut de compania Gourmet Products Servicii. Prima locatie s-a deschis in mall-ul Plaza Romania, Bucuresti. Au urmat locatiile din Bucuresti Mall, City Mall, Feeria Baneasa, iar provincia a beneficiat de o amplasare stradala in Constanta si inca o cafenea Gloria Jean’s in Iulius Mall, Timisoara.

Astazi, brandul Gloria Jean’s Coffees este prezent doar in trei locatii cheie, in centrele comerciale Plaza Romania, Bucuresti Mall si Feeria Baneasa. “Putem spune ca locatiile situate in mall-uri si centre comerciale sunt cele care sunt generatoare de venituri”, a declarat pentru Wall-Street directorul general al companiei, Radu Cristian Marinescu.

Cafenelele Gloria Jean’s mizeaza in prezent pe sistemul self-service / take-away, concept care nu a “prins” la publicul din orasele de provincie. In momentul lansarilor, locatiile stradale nu au reprezentat un factor de succes pentru dezvoltarea brandului, insa exista posibilitatea ca pe viitor sa fie posibile deschiderea unor locatii in afara spatiilor comerciale.

“Gloria Jean's Coffees nu intentioneaza sa se extinda numai in locatiile
oferite de mall-uri, ci si in locatii stradale, pe arterele principale”, ne-a declarat Marinescu. In acelasi timp, “orientarea catre centrele comerciale si mall-uri este determinata de faptul ca, pentru spatiile oferite, chiriile sunt mai mici decat cele pentru locatiile stradale”, continua acesta, justificand strategia curenta a companiei.

Pentru Gloria Jean’s, locatiile stradale ar asigura un trafic continuu si o excelenta vizibilitate a marcii. “Exista, insa, un evident dezechilibru intre cererea si oferta pentru spatiile comerciale stradale, ceea ce determina o crestere exorbitanta a chiriilor”, sustine Marinescu.

Anul viitor va debuta cu deschiderea unui nou coffe-shop Gloria Jean’s in cadrul Baneasa Shopping City, Bucuresti. Pana la sfarsitul anului, compania intentioneaza sa inaugureze inca patru locatii, investitia situandu-se la 600.000 de euro, incluzand amenajari, instalatii, echipamente si mobilier, conform declaratiilor directorului general al companiei.

Gloria Jean's Coffees este un brand australian cu peste 757 locatii
in intreaga lume. Infintata in 1979, in Statele Unite, reteaua de cafenele s-a extins in peste 37 de state americane, devenind reteaua cu cea mai mare prezenta in mall-uri.

Succesul a fost exportat si peste hotare, cea mai extinsa retea apartinand Australiei. In 2005, un francizat australian a cumparat in intregime lantul de cafenele, deschizand drumul unor schimbari majore in evolutia Gloria Jean’s, printre care si orientarea spre comenzile la pachet.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri