4 / 5

Starbucks, new entry de efect in mall-uri

Cel mai mare lant de cafenele din lume, Starbucks, si-a facut intrarea pe piata romaneasca in luna aprilie acestui an, prin deschiderea unei locatii in Plaza Romania, urmata la scurt timp de cea de-a doua cafenea din Bucuresti Mall.

“Succesul de care ne bucuram in ambele locaþii din Plaza Romania si Bucuresti Mall confirma ca am avut dreptate alegand Romania ca rampa de lansare pe piata din Europa Centrala si de Est”, ne-a declarat Viorel Stoiean, District Manager Marinopoulos Coffee Company III SRL, compania care opereaza Starbucks in Romania.

Dezvoltarea pietei, stilul de viata dinamic al romanilor si schimbarea comportamentului consumatorilor de cafea a incurajat o evolutie ascendenta a vanzarilor pe segmentul “la pachet”, care acopera 25% din vanzarile Starbucks in cele doua locatii din mall-uri, potrivit declaratiilor reprezentantilor companiei.

“Deschidem locatiile la ora 8.00 si nu la 10.00 cand se deschid de obicei mall-urile pentru ca datorita centrelor de birouri care se dezvolta in apropierea celor doua locatii Starbucks, dimineata se poate observa o afluenta de cumparatori. Acestia sunt in special oameni de afaceri, care prefera sa isi inceapa ziua de lucru cu o cafea Starbucks la pachet”, detaliaza Stoiean.

Expansiunea Starbucks in Romania nu se refera doar la locatii in mall-uri, frecventate dupa o zi plina de shopping in mall. „In ceea ce priveste ritmul nostru de dezvoltare, acesta va fi determinat de nevoile si cerintele consumatorilor din Romania si studiem cu atentie oportunitatile privind locatiile stradale din Bucuresti”, afirma Stoiean.

Urmatoarea locatie Starbucks va fi inaugurata in primavara lui 2008, in Iulius Mall din Cluj. „Orasul Cluj ofera o importanta oportunitate pentru Starbucks si suntem incantati sa completam cultura cafelei care deja exista in acest oras”, declara Stoiean, increzator in potentialul de dezvoltare a pietei locale a cafenelelor.

Starbucks intentioneaza sa deschida, anul viitor, 1.700 de noi locatii in SUA si inca 900 de cafenele in afara Statelor Unite, fata de cele 700 estimate pentru acest an. Incasarile internationale, generate de cele 14.396 de magazine din toata lumea, au crescut pana la 2,01 miliarde de dolari, cu 21% mai mult decat cele 1,66 miliarde de dolari, inregistrate anul trecut.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri