7 / 8

FMCG-ul romanesc, crestere de 24,8% in primul semestru din 2008

Piata locala a produselor de larg consum (FMCG) a crescut, in primul semestru al acestui an, cu 13,6% in volum si cu 24,8% din punct de vedere valoric, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2007, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services, realizat in canalul off-premise (nu include HoReCa).

Piata produselor alimentare, ne-alimentare si a bauturilor au inregistrat, fiecare, cresteri de doua cifre in ceea ce priveste valoarea vanzarilor raportate pentru prima jumatate a acestui an.

Astfel, cel mai mare avans a fost inregistrat de segmentul produse alimentare, care a raportat o crestere in valoare de 27,1%, in timp ce bauturile si produsele ne-alimentare au crescut ca valoare cu 25,7%, respectiv cu 15,5%.

Cresterea de 16,6% a sectorului de produse ne-alimentare, in primele sase luni ale lui 2008, a fost impulsionata in termeni de volum de articolele cosmetice si de ingrijire personala, cu un volum al vanzarilor mai mare cu 21,8% fata de perioada similara a anului trecut.

Cresteri ale volumelor de vanzari au intregistrat si categoriile “alte produse ne-alimentare” (7,7%), respectiv “detergenti” (6,6%).

In termeni de valoare a vanzarilor, cel mai mare avans apartine categoriei “alte produse ne-alimentare”, cu o crestere de 24,7%, urmata de cosmetice si produse de ingrijire personala (18,6%) si detergenti (14,4%).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri