2 / 4

Inceperea productiei la Urlati, programata pentru primavara lui 2010

Forta de munca, locatia strategica, relatia cu autoritatile locale si evolutia favorabila a fabricii de detergent de la Timisoara sunt cateva din motivele pentru care P&G a ales Romania pentru a-si continua planurile de dezvoltare, sustine Daniel Myers (foto), vicepresedintele de productie al companiei.

Potrivit lui Myers, P&G a analizat initial si alte locatii din jurul Timisoarei si a Bucurestiului, optand in cele din urma pentru terenul de 26 ha din Urlati, parte a Parcului Industrial Ploiesti. Locatia se afla la 80 de km de Bucuresti, respectiv 25 de km fata de Ploiesti si a fost cesionata pentru o perioda de 49 de ani.

Proiectul va beneficia de o investitie in infrastructura de 3,5 mil. euro din partea Consiliului Judetean Prahova.

Investitia P&G a atras in zona Urlati si alti furnizori, Plastipak semnand un precontract de cesiune pentru o unitate de productie ambalaje. Terenul are 6 ha si a fost cesionat tot pentru o perioada de 49 de ani.

In prima faza, fabrica P&G de la Urlati va produce exclusiv produse de ingrijire a parului (Pantene, Wash&Go si Head&Shoulders), compania luand in calcul si dezvoltarea altor categorii de produse in cadrul acestei locatii.

“Productia locala ne va ajuta sa optimizam costurile astfel incat ne vom putea concentra pe marketing si dezvoltarea altor produse. In functie de felul in care va evolua economia, de modul in care se va dezvolta business-ul la nivel local, exista posibilitatea de a lansa si alte marci de ingrijire a parului”, a declarat Daniel Myers.

Acesta a explicat ca, pentru inceput, 50% din produse se vor adresa pietei interne, urmand ca treptat exporturile sa vizeze 90% din productie.

Pentru anii ulteriori deschiderii fabricii de la Urlati, compania estimeaza o crestere de minim 15% overall business.

Potrivit lui Myers, criza financiara nu va afecta investitiile proiectate pentru Romania.

“Nimeni nu a anticipat profunzimea crizei financiare pe care o traversam. Insa P&G a demonstrat ca este puternica din punct de vedere financiar. Anul acesta investitiile in productie, la nivel global, se ridica la aproximativ 1,5 miliarde de dolari. De asemenea, am anuntat in 2008 inceperea constructiilor pentru alte 3 noi locatii, in Mexic, Thailanda si Brazilia”, spune Daniel Myers.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri