2 / 4

Piata locala de cosmetice, crestere moderata in 2009

Daca in 2008 industria locala a cosmeticelor a crescut cu 15%, anul acesta ritmul de dezvoltare va fi unul vizibil mai moderat ca urmare a crizei economice, crede directorul general al Oriflame Romania.

“Se vehiculeaza niste valori cu care eu personal nu sunt de acord. Eu cred ca foarte multi operatori locali raporteaza si exporturile. Eu nu cred ca piata romaneasca de cosmetice este 800 de milioane de euro. E undeva la 600 de milioane de euro. In 2008 a crescut in lei cu 15%, in timp ce raportat la euro cresterea nu a fost asa de mare, pana in 10%”, precizeaza Monica Tatoiu.

Potrivit acesteia, evolutia industriei de cosmetice va depinde in mare masura “de seriozitatea cu care Guvernul va aplica strategiile despre care vorbeste de o luna de zile”.

Ca urmare a crizei financiare, clientii romani se orienteaza catre o gama de produse mai ieftine, consumul fiind mai redus, insa constant.

“Oamenii continua sa cumpere, romanul nu va renunta drastic la servicii, la satisfacerea nevoilor, asa cum fac nemtii sau suedezii. Dar consuma mai putin, insa constant. Romanii au pus intotdeauna accent pe discounturi si pe pret. Romanul inca a ramas in zona «cantitate multa», in detrimentul calitatii”, spune Tatoiu.

In aceasta situatie managerul Oriflame propune o solutie axata pe o echipa noua, vizibilitate in piata si evitarea scumpirii preturilor, masura pe care producatorul de cosmetice o va mentine pana cel putin in luna iunie.

“Noi nu vom creste preturile, asa am facut si in 1997 si am terminat anul cu un profit substantial. Este o dovada de respect si strategie pe termen lung sa nu te grabesti sa maresti preturile. Consumatorul este partenerul meu pe termen lung. Trebuie pastrata legatura cu clientul”, afirma oficialul Oriflame.

In ceea ce priveste afacerile desfasurate de Oriflame Romania in 2008, Tatoiu a declarat ca cifra de afaceri a companiei s-a situat in jurul valorii de 40 de milioane de euro, inregistrand totodata aceeasi rata de profitabilitate ca in 2007. In plus, Oriflame Romania s-a aflat pe primul loc la nivelul operatiunilor din Europa, avand cea mai mare crestere a afacerilor in 2008, fata de 2007.

La nivel local, printre zonele care genereaza cele mai mari vanzari sunt Braila, Bacau, Brasov si Buzau.

De asemenea, printre produsele care au avut cel mai mare aport la volumul total al vanzarilor in 2008 se numara gama skincare si toiletries. In plus, compania a lansat in luna ianuarie 2009 gama de suplimente alimentare Welness by Oriflame, care ar putea constitui, in opinia Monicai Tatoiu, unul din motoarele de crestere a business-ului local.

Pe de alta parte, componenta produselor pentru barbati a raportat anul trecut o scadere, mai accentuata in ultimele doua trimestre.

“A scazut componenta produselor pentru barbati, intrucat acestia sunt primii care reactioneaza la criza. Multi din acestia au mers pe idea «nu renunt sa-mi iau o piesa de masina, in schimb renunt foarte usor la produsele de ingrijire speciale»”, declara Tatoiu.

De asemenea, produsele folosite pe perioada expunerii la soare au fost mai putin cautate de clienti, un motiv invocat fiind pretul ridicat. Ca urmare, Oriflame Romania va relansa anul acesta gama produselor pentru soare, structurand-o pe doua segmente-premium si mass market.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri