3 / 7

Clientii si furnizorii, afectati in egala masura

Companiile chestionate au inceput deja sa se uite atent atat la clienti, cat si la lantul lor de aprovizionare. Si pe buna dreptate din moment ce peste jumatate dintre aceste companii au asistat la scaderea bonitatii clientilor lor (circa 60% in Europa), iar mai mult de jumatate au afirmat ca o parte din principalii clienti inregistreaza dificultati si ca a crescut durata de timp dintre comanda clientului si incasarea banilor.

Companiile si-au adaptat strategiile pentru a fi in concordanta cu acest nou mediu de afaceri, trei sferturi din ele punand un accent mai mare pe clientii cheie si peste 40% creand produse noi. O treime au mentionat ca datorita temerilor legate de clientii existenti si-au largit portofoliul de clienti, in timp ce o treime au afirmat ca au incetat contractele cu clientii considerati ca avand un risc mare.

In privinta furnizorilor, repondentii s-au impartit in doua categorii egale, cu doua strategii diferite. Jumatate din companiile chestionate au restrans numarul furnizorilor pentru a obtine preturi sau termene de plata mai favorabile, in timp ce cealalta jumatate a marit numarul furnizorilor pentru a reduce impactul unui eventual esec al relatiei cu un furnizor principal.

Majoritatea companiilor comunica deja mai proactiv cu furnizorii, 50% negociaza termene de plata cu furnizorii mai frecvent si mai mult de un sfert din companii au mentionat ca furnizorii lor mari inregistreaza dificultati financiare.

“Acum nu este momentul potrivit ca firmele sa aiba o atitudine conservatoare sau pasiva. Din analiza recesiunilor anterioare reiese faptul ca firmele care vor fi cele mai puternice dupa incheierea crizei vor fi cele care vor identifica cu claritate oportunitati care sa sustina dezvoltarea lor in timpul crizei si care vor lua decizii strategice ce le vor deosebi de firmele concurente. Perioadele de criza pot oferi ocazia de a introduce schimbari mai repede si cu o eficacitate mai mare decat in perioadele de prosperitate”, a spus Christian Mouillon, Markets Leader, Ernst & Young EMEIA.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri