6 / 7

Pietele emergente si cresterea economica

In timp ce majoritatea pietelor dezvoltate erau percepute ca fiind stagnante sau in declin, companiile inca vad oportunitati importante pe pietele emergente. China (59%), India (45%), Asia de sud-est (26%) si Europa de est (31%) au fost regiunile care in opinia majoritatii companiilor internationale ar avea cele mai mari oportunitati de crestere. Companiile din Statele Unite au tins sa favorizeze Asia de sud-est fata de India, iar companiile europene, invers.

Un procent de 18% din companii estimeaza o crestere semnificativa pe pietele emergente in viitorul apropriat; majoritatea (57%) prevad continuarea cresterii, dar intr-un ritm mai putin alert decat cel din ultimii doi ani in timp ce 25% estimeaza o scadere semnificativa a cresterii.

Christos Glavanis, Managing Partner al Ernst & Young in Europa centrala si de sud-est adauga: “Observand deplasarea puterii economice dinspre economiile dezvoltate catre cele emergente, de la vest la est si de la nord la sud, unele dintre tarile din Europa centrala si de sud-est au demonstrat potential de crestere si si-au facut simtita prezenta in mediul de afaceri international. Indiferent de dimensiunile crizei, companiile se vor uita la oportunitatile oferite de o expunere mai mare la aceste piete.”

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri