2 / 4

Industria ospitalitatii in 2009: stagnare sau minima scadere

“In februarie 2008, cand ne-am decis sa intram pe aceasta piata, pe langa faptul ca Octavian Radu isi dorea un restaurant, pe langa faptul ca ne-a placut foarte mult conceptual Vapiano, industria ospitalitatii avea un ritm de crestere de 30-35% pe an. Si atunci o piata care se dubleaza in 2-3 ani, de la 1 miliard de euro in 2007 la 2 miliade de euro in 2008 era clar ca trebuia sa fie o investitie buna”, povesteste Sebi Vasilescu.

Intre timp a aparut criza financiara, care afecteaza si piata restaurantelor, dar nu in acceasi masura ca in cazul segmentelor auto sau real estate, sustine CEO-ul Sebra.

“Deja a aparut o stagnare sau o minima scadere. Inclusiv celelalte lanturi romanesti au anuntat 5-10% sub vanzarile de anul trecut. Altele se dezvolta in continuare, cum ar fi lanturile de fast-food. Evolutia pietei restaurantelor va fi strans legata de evolutia crizei, depinde de cat va mai dura aceasta perioada de instabilitate, de cati oameni vor mai fi disponibilizati. Toate bugetele se fac deja la 2-3 luni intrucat nu mai au nicio relevanta”, afirma Vasilescu.

Cu toate ca actualul context economic a generat o regandire a bugetelor pentru toate activitatile Sebi Vasilescu considera ca piata restaurantelor nu va fi foarte afectata de tendinta spre consumul “in house”.

“Este adevarat ca cei care au fost disponibilizati nu mai ies in oras. In schimb, nu cred ca cei care ajung seara tarziu-la ora 20.00 sau chiar mai tarziu-de la locul de munca mai aloca timp si pentru pregatirea unei mese copioase, trebuie sa manance undeva. Am mai restrans ce e drept iesirile in oras, ma gandesc de doua ori, insa tot trebuie sa mananc. Nu vorbim de o excursie intr-o insula exotica, nu e vorba de schimbarea masinii, e vorba de mancare”, explica Vasilescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri