2 / 4

Cum au evoluat gusturile romanilor pentru branzeturi

Piata branzeturilor din Romania va inregistra anul acesta o crestere valorica de doua cifre, in timp ce din punct de vedere cantitativ vom asista la o posibila stagnare, crede Romulus Dumitru (foto), marketing manager Delaco.

”In aceasta perioada, consumatorii se vor orienta spre produsele din segmentul «buget», iar Delaco ofera aceasta optiune prin prezenta in portofoliu a gamei Del (cascaval de vaca, telemea de oaie si vaca, branza feta, branza topita feliata si triunghiuri si cascaval vegetal)”, spune Romulus Dumitru.

De asemenea, romanii s-au orientat in ultima perioada spre produse de o calitate superioara.

"Gusturile romanilor au evoluat in ultima vreme in sensul orientarii catre produse de o calitate superioara. In plus, aceste gusturi s-au diversificat: astazi se consuma feta , mozzarella si branzeturi cu mucegai alaturi de produsele traditionale precum telemeaua si cascavalul”, explica oficialul Delaco.

Potrivit datelor furnizate, consumul local de branzeturi este estimat la 4 kg pe cap de locuitor pe an fata de 20 kg pe cap de locuitor pe an in Europa de Vest, fara a lua in considerare autoconsumul si piata gri.

”Telemeaua detine un loc important in piata si daca tinem cont de vanzarile din zona gri si de autoconsum (consum in gospodarii din productia proprie) are, probabil, cea mai mare pondere in piata. Alte doua locuri in top sunt ocupate de cascaval si branza topita”, declara Dumitru.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri