2 / 9

De ce nu au succes eforturile de reducere a costurilor?

Directorii de companii au fost intotdeauna preocupati de administrarea si reducerea costurilor, insa cel mai important aspect este legat de capacitatea de implementare rapida a acestor reduceri. 84% din directorii care au participat la studiu au initiat deja o analiza de optimizare a costurilor.

La clasificarea celor mai importante oportunitati de reducere a costurilor in urmatoarele 12 luni, s-au avut in vedere urmatoarele sectoare de activitate: lantul de aprovizionare (25% din respondenti), operatiuni (15%), programe de sustenabilitate (6%), cercetare-dezvoltare (11%), tehnologia informatiei (13%), vanzari si marketing (12%) si fuziuni si achizitii (16%).

Astfel, s-a constat faptul ca majoritatea programelor de optimizare a costurilor nu produc beneficiile estimate, iar multe din cele care produc aceste beneficii nu reusesc sa mentina costurile reduse si dupa perioada initiala aflata sub atentia conducerii. Prin urmare, probabilitatea de a depasi problemele intampinate in general in cadrul acestor programe de optimizare si de a obtine rezultate se poate realiza cu conditia ca firmele sa se centreze pe valoare, ritm si sustenabilitate.

Companiile trebuie sa identifice mai intai potentialul maxim si sa aduca mai multa valoare examinand cu atentie elementele principale ale fiecarei categorii de cheltuieli. In al doilea rand, trebuie sa realizeze nivelul prevazut al reducerile stabilind un echilibru atent intre ritmul acestor reduceri pe termen scurt si al celor pe termen lung, printr-un management performant al proiectelor si avand sustinerea necesara din partea tuturor partilor interesate (stakeholders). In final, companiile trebuie sa se axeze pe sustenabilitate prin reducerea costurilor adecvate si crearea unui mediu de constientizare a reducerii costurilor in interiorul organizatiei, in acelasi timp alocand cheltuieli catre zonele care aduc un avantaj competitiv.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri