3 / 4

Consumatorul roman - mai precaut si orientat spre produse de calitate

Piata locala a cosmeticelor s-a ridicat anul trecut la valoarea de 600 de milioane de euro, fiind inca o industrie in curs de dezvoltare si maturizare, considera directorul general Farmec.

“In ultimii ani, datorita dezvoltarii pietei si influentei mass-media, consumatorul roman a devenit mai informat despre calitatea produselor cosmetice, mai selectiv si mai atent la raportul calitate-pret. Oferta autohtona de calitate a inceput sa fie din ce in mai apreciata, cu atat mai mult cu cat s-a adaptat foarte bine cerintelor pietei. Romanii cumpara nu doar produse de import, ci si produse cosmetice romanesti de calitate”, declara Mihaela Turdean.

Din categoria produselor cosmetice preferate de romani fac parte cele care contin un numar mare de ingrediente naturale, nemodificate genetic, cel mai vandut segment fiind in continuare cel al produselor pentru fata. “Se inscriu in tendinte produsele care folosesc acidul hialuronic, colagenul de origine marina, laptisorul de matca, acestea fiind principii active cu proprietati puternic regenerante”, explica Turdean.
Potrivit acesteia, piata locala a cosmeticelor a raportat o incetinire a ritmului de crestere la inceputul acestui an, in contextul situatiei economice dificile.

“Insa odata cu inceputul primaverii, care aduce o inmultire a ofertelor, am asistat la o revenire, pe care am simtit-o si noi. In acest an, schimbarea se observa mai ales la nivelul consumatorului, care este mai precaut cand vine vorba de cheltuieli si se orienteaza catre produse de calitate, in care are incredere si care ii pot oferi totodata un pret care sa il avantajeze, adica va conta loialitatea fata de un anumit brand dar si acel raport corect calitate-pret despre care vorbeam mai sus”, afirma Turdean.

“Criza a fost resimtita si in acest sector, odata cu cresterea cursului valutar, incepand cu ultimul trimestru al anului trecut. Cu toate acestea, industria cosmetica este mai putin afectata, datorita faptului ca produsele cosmetice nu reprezinta investitii pe termen lung, ci multe dintre ele sunt, dimpotriva, produse de stricta necesitate, la care nu poti renunta”, adauga oficialul Farmec.

Farmec SA Cluj-Napoca, cea mai mare companie producatoare de produse cosmetice din Romania, detine marci recunoscute international, printre care se regasesc Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec, Aslamed, Doina, Ada, Obsesie, Athos si Dermofarm.

Produsele Farmec sunt prezente in tari de pe toate continentele lumii, cum ar fi Ungaria, Polonia, Serbia, Anglia, Austria, Belgia, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Germania, Italia, Spania, Olanda, Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Liban, Iordania, Thailanda, Japonia, SUA si Canada. Din 2002, drept recunoastere a calitatii produselor sale, compania Farmec SA Cluj-Napoca detine Certificatul International de Calitate ISO 9001.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri