5 / 6

De la cosmetice la carburanti, via automobile

La numai 35 de ani, dupa ce a ocupat functii de conducere in companii precum Michelin, Porche sau Garnier, Szalay ajunge la inceputul lui 2006 in fruntea MOL Romania, unul dintre cei mai mari retaileri de carburanti de pe piata. “Primul meu job a fost la L'Oreal, insa a fost ceva de orientare. Apoi, am intrat in echipa Michelin si deja incepusem sa ma familiarizez cu industria carburantilor, cele doua industrii fiind invecinate”, povesteste acesta. Vorbitor fluent a cinci limbi straine (germana, franceza, engleza, rusa si italiana), managerul s-a pregatit pentru cariera in domeniul marketingului atat in Ungaria, tara sa de origine, cat si in Statele Unite ale Americii, in Franta si Elvetia. Dupa patru ani in care a ocupat functia de director de marketing al MOL pentru Ungaria si Europa Centrala si de Est, Szalay vine in 2006 la carma filialei romanesti.

Primul sau mare proiect a venit imediat dupa integrarea benzinariilor Shell, preluate in 2005. In urma parteneriatului cu Royal Dutch/Shell Group, compania a investit un milion de euro in integrarea benzinariilor Shell, iar in acelasi an si-a dublat numarul de benzinarii. Mai apoi, incepand cu 2006, a fost demarat procesul de implementare a platformei organizationale CODO (carburantul si alte produse cu regim special, gen rovignete, sunt in proprietatea MOL, iar produsele din magazin sunt apartin partenerului/dealerului). “CODO este platforma cea mai potrivita si cea mai eficienta pentru o astfel de marime a pietei si a cotei de piata pe care o detinem in Romania. Ea presupune externalizarea gestionarii personalului din benzinarii catre dealeri. Este un model dupa care lucram in Romania, pentru ca in Ungaria utilizam alta platforma de operare, iar activitatea de zi cu zi a retelei de benzinarii MOL Romania se bazeaza pe un sistem IT foarte puternic”, au explicat reprezentantii companiei.

Modelul CODO se dovedeste, pe timp de criza, si unul mai eficient din punctul de vedere al costurilor. Mai exact, este un mod de operatiune mai ieftin, mult mai economicos si din punctul de vedere al costurilor cu forta de munca (dealerul isi recruteaza personalul), iar marele avantaj este ca retailerul e mult mai apropiat de dealeri, dupa cum insusi Zsolt Szalay afirma. Cat despre criza, seful MOL Romania este transant: “este o provocare sa fi manager pe timp de criza, dar cel putin in cazul de fata este o misiune asumata pentru ca MOL Romania este un business care se deruleaza 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an”.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri