2 / 5

Am atins punctul maxim al crizei. Ce urmeaza?

In opinia lui Marinidis, FMCG-ul romanesc a depasit punctul maxim al unei recesiuni in forma de “U”, existand in piata primele semnale ale unei reveniri usoare.

“Am inceput sa crestem, daca ne uitam la evolutia veniturilor in intervalul iulie-septembrie nu vedem doar o stabilizare, ci si o oarecare crestere. De exemplu, in cazul P&G Romania veniturile din perioada mentionata sunt mai mari decat cele din intervalul aprilie-iunie. Cred ca incepand cu aprilie-mai anul viitor vom porni motoarele revenirii la putere maxima”, spune Sotirios Marinidis.

“In urmatorii un an-un an si jumatate jucatorii vom creste peste nivelul din 2008, in conditiile in care veniturile tuturor s-au intors cu un an sau doi in urma, din cauza deteriorarii conditiilor de piata. Vom continua sa inovam, sa ne concentram asupra nevoilor consumatorilor”, adauga oficialul P&G Romania.

Retailul modern si-a stopat momentan expansiunea georgrafica ca urmare a crizei economice, magazinele de tip discount intregistrand o evolutie bune pe fondul preturilor scazute si a unei oferte mai concentrate, in timp ce comertul traditional revendica o cota de 45% din total retail.

Potrivit estimarilor directorului general al P&G Romania, in functie de categorie, in anul fiscal iulie 2008-iunie 2009, FMCG-ul romanesc s-a intors la nivelul din 2007, ca si regres maxim. In acest context, P&G Romania a reusit sa-si mentina sau sa isi majoreze cotele de piata, in functie de categoria in care activeaza, printre cele mai mari cresteri fiind raportate de brandurile de ingrijire pentru copii sau detergenti.

“Trebuie sa fim realisti fata de ceea ce se intampla in jurul nostru, sa ne reanalizam tintele, insa sa nu ne schimbam strategiile si sa fim aproape de consumator. Nu am un scenariu pesimist pentru business-ul nostru, ultimul trimestru este mai bun decat precedentul, suntem in crestere, nu vad declin pe piata din Romania”, precizeaza Marinidis.

Potrivit acestuia, un rol esential in iesirea Romaniei din criza financiara o constituie atragerea investitiilor straine.

“Numele jocului este atragerea investitiilor straine, sansa acestei tari de a iesi din recesiune mai repede si de a se dezvolta. Romania se afla intr-o situatie mai buna decat Ucraina intrucat a reusit sa atraga mai multe investitii. Infrastructura si o forta de munca specializata, bine instruita contribuie in proportie egala la aceasta revenire”, considera Sotirios Marinidis.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri