2 / 4

Vanzare? Fabrica in Romania?

Despre posibilitatea unui exit din Ivatherm, Rucsandra Hurezeanu declara ca au fost oferte, despre care nu doreste insa sa vorbeasca, intrucat nu s-au concretizat. Optiunea “vanzare” este de asemenea un subiect indepartat, intrucat "marca Ivatherm are un potential foarte mare de crestere", considera Hurezeanu.

"Inceputurile au fost dificile pentru ca produsele le pui pe raft si iti dai seama ca nu se vand singure, incepi sa construiesti marca in timp, trebuie sa ai foarte multa rabdare si optimism. Pe de alta parte, noi am pornit cu o echipa destul de mare, trebuia sa facem fata ritmului de cheltuieli aferente. A fost o perioada foarte dificila si este in continuare destul de dificila pentru ca sistemul de sanatate este intr-o criza continua de 20 de ani in Romania si rata de incasare a banilor este undeva la 6 luni. In conditiile in care la inceperea crizei toti furnizorii externi au schimbat conditiile de plata, cerand plata la comanda sau la livrare, iar in conditiile acestea noi suntem in continua lipsa de lichiditati. In acelasi timp, creditele bancare au o rata de 16% dobanda, deci este o piata neprietenoasa, facem fata cu greu, insa facem fata", explica Rucsandra Hurezeanu.

In ceea ce priveste constructia unei fabrici in Romania, aceasta declara ca productia locala nu reprezinta o prioritate pentru companie, intrucat nu ar micsora semnificativ costurile de fabricare.

"Producem acum in Franta, unde exista cea mai dezvoltata industrie de cosmetica, sunt sute de producatori, au foarte multa experienta in acest domeniu. Si de aceea credem ca avem cei mai multi specialisti, si avem un pret bun pentru ca piata este foarte concurentiala acolo. In Romania , o unitate de productie nu ne-ar aduce decat 5-10 angajati in plus si o mare bataie de cap. Valoarea marcii Ivatherm sta in cota de piata, nu in localizarea productiei intr-o loc sau altul" afirma Rucsandra Hurezeanu.

Echipa din Romania are in prezent 35 de angajati, urmand sa se extinda. Pentru formularea de produse Ivatherm lucreaza exclusiv cu specialisti francezi, cea mai importanta colaborare fiind cea cu Alain Fructus, fost presedinte al Asociatiei Franceze de Cosmeotologie si director de cercetare in mai multe companii de renume.

In privinta planurilor de extindere a marcii Ivatherm si in segmentul mass-market, Rucsandra Hurezeanu afirma ca gama de produse a fost construita pentru farmacii, comunicarea in jurul acestei marci fiind una strict medicala.

"Hipermarketurile/supermarketurile sunt o piata complet diferita, o piata in care clientii cauta preturi mici si promotii, pe cand in farmacii clientii cauta formule medicale eficiente si sigure. Comunicarea in jurul acestei marci este una medicala, nu o vom lansa niciodata in mass-market. Vom fi probabil tentati de lansarea unei marci surori, a unui subrand pentru aceasta piata. Si ambalajul a fost astfel facut incat sa se insereze in rafturile farmaciilor, inspira rigoare, o calitate inalta, un produs tehnic", declara Hurezeanu.

Cum decurge relatia cu lanturile de farmacii? "Relatia cu lanturile de farmacii este cateodata dificila, destul de contorsionata, pe de o parte pentru ca ei si-au lansat marcile lor de dermocosmetice, au importurile lor proprii, si evident acestea avand o marja de castig mult mai mare, toate recomandarile merg spre aceste marci. Noi simtim o concurenta neloiala din acest motiv. Pe de alta parte, ei au putere de negociere mare", explica Rucsandra Hurezeanu.

In schimb, aceasta considera ca aparitia lanturilor de farmacii a reprezentat o evolutie, in caz contrar "farmaciile ar fi avut produse ascunse dupa un geam de sticla si fara dermocosmetice".

"Lanturile de farmacii sunt cei mai mari clienti ai nostri, au oameni profesionisti, fata de farmaciile independente, pentru ca personalul beneficiaza de formare periodica, contribuie alaturi de noi la formarea si educarea populatiei", afirma Rucsandra Hurezeanu.

Despre criza financiara, Hurezeanu spune ca aceasta a reprezentat o reasigurare a strategiei adoptate. "Criza pentru noi a fost ca o asigurare ca strategia noastra a fost una buna, ca medicii sunt cei mai importanti pentru noi, o reasigurare ca suntem pe drumul cel bun. In niciun caz nu am fost destabilizati sau pusi in situatia de a ne schimba strategiile".

In cazul in care situatia economica se va inrautati, Ivatherm ar putea lua in considerare la optimizarea portofoliului de produse si de clienti. "Acestea sunt doua optiuni pe care le avem, insa speram sa nu fim pusi in situatia sa recurgem la aceste masuri", conchide Rucsandra Hurezeanu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri