1 / 4

Depozite pentru 18 ani

In prezent, doar cate mii de parinti romani aleg sa investeasca in jur de 1.000 de euro intr-un depozit personal de celule de stem, adica sange recoltat din cordonul ombilical la nastere, conservat la temperaturi foarte joase, care mai apoi pot fi folosite in tratarea unor boli de sange; dar principalii jucatori spera ca piata se ia avant, dupa modelul pietelor vestice.

“Estimam ca va exista o expansiune pana la dublare. Probabil ca in urmatorii trei-cinci ani piata va atinge un maximum, orientandu-se spre o constanta de 150-200.000 de recoltari pe ani, ceea ce ar insemna aproximativ 10% din totalul nasterilor din Romania”, spune pentru Wall-Street Marius Calomfirescu (foto), directorul general al bancii de celule stem Biogenis.

Compania pe care o conduce, care functioneaza in parteneriat cu Spitalul Memorial al Copilului din Varsovia (Polonia), acolo unde depoziteaza celulele, tinteste ca pana la finalul anului acesta sa-si tripleze afacerile fata de 2008, pana la circa 2,4 milioane de euro. “Anul acesta este unul de dezvoltare organizationala, cu investitii masive in infrastructura, dar si in deschiderea unei spatii proprii de stocare in Bucuresti”, afirma Calomfirescu.

In medie, un client cheltuie 1.000 de euro pentru procedura de recoltare, prelucrare si stocare a celulelor care vor fi pastrate pana cand copilul devine major si, astfel, proprietar de drept al acestora. Pana la majorat, parintii copilului au drept de exercitiu asupra probei stocate, iar in cazul in care compania care a efectuat aceasta procedura nu va mai fi pe piata pana atunci, celulele vor fi stocate in continuare, in cadrul unui terte companii.

Cu un salariu mediu pe economie de 300 de euro, este clar ca serviciile de profil se adreseaza mai ales celor care au un anumit confort financiar, dar care sunt si foarte bine informati in privinta procedurii si beneficiilor ulterioare ale acesteia. Directorul general de la Biogenis spune despre clientii sai ca provin din toate categoriile si acceseaza servicii multiple, inclusiv cu plata in rate. “Majoritari sunt insa cei cu venituri peste medie, clientul Biogenis avand studii superioare si acces la servicii premium”, apreciaza Marius Calomfirescu. Pe de alta parte, exista solutii si pentru cei cu buzunarele mai stramtorate: plata in rate si parteneriatele cu institutii financiare (banci), care fac aceste servicii sa fie mai accesibile.

Seful Biogenis se gandeste chiar ca incepand cu aceasta toamna sa intre si pe segmentul corporate – oferte catre companii si angajatii acestora, cu servicii personalizate pentru acest segment. “Piata creste si va trebui sa aducem o diversificare a serviciilor. Pe termen mediu, ne asteptam ca in Romania sa existe pana la zece firme autorizate in domeniu, dintre care jumatate banci cu stocare locala”, apreciaza Calomfirescu.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri