2 / 4

Distribuitorul Delta Distribution si-a sacrificat businessul pentru lux

Distribuitorul de placi ceramice (gresie si faianta) Delta Distribution, aflat in insolventa de la inceputul anului, care estimeaza ca va inregistra o scadere cu 30-50% a businessului, pana la 20,7-29 milioane de euro in 2009, a decis sa-si concentreze businessul pe segmentul mediu-lux.

Una din motivatiile deciziei au fost marjele ridicate de profit pe care le poate obtine prin vanzarea de produse mai scumpe.

“In conditii de criza, este foarte bine sa stii pe ce segment vrei sa te pozitionezi, iar noi l-am ales pe cel mediu-lux, unul destul de liber pe piata. Mai mult, un client pe mediu-lux nu se va orienta catre segmentul low, chiar daca e criza, ci va incerca sa negocieze un discount”, afirma Dragos Bonea (foto), presedintele Delta Distribution.

Pretul placilor ceramice destinate segmentului mediu-lux comercializate de companie variata intre 40 si 100 de lei metrul patrat.

De la inceputul anului, Delta Distribution a redus preturile cu circa 5% pe segmentul mediu si lux.

Distribuitorul a finalizat anul trecut o investitie de 6 milioane de euro in zona Razoare din Capitala, intr-un magazin cu o capacitate de expunere de circa 2.500 de metri patrati, in care sunt prezentate produsele premium.

Compania vinde in prezent si produse economice, reprezentand stocuri acumulate pana la sfarsitul anului trecut. Distribuitorul de gresie si faianta mai are de vandut peste un milion de metri patrati de placi ceramice low-cost din stocurile acumulate anul trecut.

“Daca nu am pune la socoteala stocurile economice, 60% din produsele comercializate sunt la un pret mediu, iar 40% au un pret de lux”, mentioneaza Bonea.

Compania si-a bugetat pentru anul viitor mentinerea businessului la nivelul din 2009.

Piata de placi ceramice s-a ridicat la circa 300 de milioane de euro anul trecut, pentru 2009 fiind estimata o scadere de 30%.

Delta Distribution a fost infiintata in 1996 de Dragos Bonea, impreuna cu doi asociati, care au decis sa paraseasca actionariatul companiei in toamna anului 2004.

Participatia de 45% detinuta de cei doi asociati a ajuns in posesia fondului de investitii polonez Weston Holdings. Bonea mai detine in prezent 51,6% din distribuitorul de placi ceramice, diferenta de 3,4% aflandu-se in posesia altor angajati din cadrul companiei.

Principalii competitori ai companiei sunt Tiger Amira, Bravo Grup sau Romstal, precum si marile lanturi de magazine de bricolaj.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri