4 / 5

2010 sub lupa

In 2009 Campofrio a reusit sa mentina cifra de afaceri la nivelul din 2008 – aproximativ 30 mil. euro – si sa incheie primul an de criza pe profit, “inferior celui din anii trecuti, insa cu profit in conditiile in care putine companii pot vorbi de acest lucru”, spune Wencz.

In schimb, volumul vanzarilor a raportat un declin de 7% comparativ cu 2008. Printre produsele cu cele mai mari vanzari se regasesc sortimentele din sunca, salam, pate, produsele importate din cadrul CFG.

Campofrio Romania are in prezent 700 de angajati, dintre care aproape 400 la fabrica din Tulcea si la cele 2 ferme detinute de companie, iar restul in structura manageriala, logistica si de vanzare. Portofoliul de aproximativ 120 de produse atinge o cota de piata de 4-5%.

Pentru acest an, o linie strategica majora o reprezinta aducerea in Romania a unor produse care sa acopere nise de piata inca neexploatate, spune Wencz. In plus, compania se va concentra pe vanzarile din segmentul HoReCa precum si pe produsele feliate.

O alta tendinta sesizata pentru 2010 de catre managerul Campofrio Romania o reprezinta dezvoltarea produselor private label, o zona in care compania va desfasura o politica de extindere si parteneriat cu clientii IKA (international key accounts) agresiva. O parte produsele private label ar putea fi manufacturate la fabrica din Tulcea, restul fiind realizate in alte unitati de productie ale grupului din Europa, acolo unde exista exces de capacitate.

“Vom targeta exact acele produse-fanion ale concurentilor nostri si vom oferi partenerilor nostri din zona key account posibilitatea de a le face noi private label, in cele mai atractive conditii comerciale si cu garantia unei firme pan-europene de cel mai inalt nivel”, declara Wencz.

De asemenea, acesta considera ca in relatia companiei cu marile lanturi de magazine, Campofrio detine un avantaj competitiv. Astfel, in momentul in care marii jucatori din retailul modern isi vor finaliza faza de expansiune si vor incepe consolidarea, pe rafturile acestor magazine nu vor mai ramane la fel de multe produse ca in prezent.

“Vor avea un loc generos la raft produsele private label, dupa care cei care produc private label vor avea dreptul sa fie prezenti si cu marcile lor. Cine a mizat pe discount-uri salbatice in anii precedenti si pe care nu si le mai permit acum vor disparea rapid. Modelul pietei romanesti cred ca va fi similar celui francez. In FMCG-ul din Europa exista, in esenta, doua modele de piata – cel spaniol, unde proprietarii de diverse lanturi locale de magazine au reusit prin metode administrative si legale sa blocheze din timp intrarea agresiva a lanturilor de mari magazine prin limitarea orelor de functionare sau a unor locatii aproape de centrul localitatilor, reusind astfel sa mentina segmentul de comert traditional inca puternic. In multe alte tari europene, daca nu esti in lanturile key account nu existi. Acesta este modelul francez si inspre acesta intuiesc ca ne indreptam si noi; ca atare relatia cu acesti puternici si pretentiosi parteneri de afaceri este vitala pe termen lung”, explica Wencz.

Cititi si Top 10 tendinte in retailul romanesc pentru 2010

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri