2 / 4

Piata a scazut cu minimum 15%

In ciuda modificarilor strategice implementate de companie, vanzarile Praktiker in Romania au scazut in primele noua luni ale anului cu 17,8%, la 153,6 milioane de euro. Declinul vanzarilor a fost cu 2,8% mai mare decat reducerea valorica estimata de Praktiker pentru piata romaneasca de DIY.

“In 2010, piata DIY a scazut cu mai bine de 15% fata de 2009. Perioada dificila pentru acest sector nu s-a incheiat. Pentru 2011 nu se pot anticipa deocamdata schimbari majore, deoarece si anul viitor este de asteptat o conjunctura economica mai curand nefavorabila relansarii acestui sector. Piata nu evolueaza independent de economie. Daca economia in ansamblu si mai ales sectorul constructiilor vor pastra tendinta negativa, asa cum s-a intamplat in 2010, nu se va putea vorbi de o crestere pe segmentul materialelor de constructii si al produselor pentru amenajari”, subliniaza directorul de vanzari al companiei.

La inceputul lui 2010, Praktiker estima piata locala de bricolaj la doua miliarde de euro. O reducere de 15% a sectorului de profil reprezinta o valoare de circa 1,7 miliarde de euro, cu aproape un miliard de euro fata de sfarsitul lui 2008, ultimul an de crestere economica pentru Romania.

Managerul retailerului nu exclude o revenire usoara a pietei de bricolaj incepand cu al doilea semestru din 2011. Totul va depinde insa de cum vor evolua economia si apetitul romanilor pentru consum.

In ceea ce priveste evolutia companiei in Romania, germanii isi doresc, pe termen mediu, o consolidare a activitatii de pe piata locala, fara a ignora optiunea de expansiune, “atat pentru 2011, cat si pentru urmatorii ani”.

“Datorita extinderii rapide din anii trecuti, reteaua noastra de magazine acopera in acest moment uniform teritoriul Romaniei. Mai departe, vom lua in calcul acele oportunitati de extindere care corespund stadiului nostru actual de dezvoltare, fiind in acelasi timp foarte atenti la evolutia situatiei economice si sociale generale”, mai spune Badescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri