Retailerii FMCG (fast moving consumer goods/produse de larg consum) moderni si-au continuat planurile de expansiune in 2011, in ciuda scaderii consumului, tendinta care s-a accentuat in ultimii doi ani. Specialistii apreciaza ca, in 2011, piata de profil a inregistrat o crestere modesta, pe fondul deschiderii de noi magazine.
Inmultirea magazinelor duce la o intensificare a concurentei, deci si la o mai mare lupta intre retaileri pentru preturile cele mai bune.
Liderul pietei – Metro Cash & Carry – a mizat anul acesta doar pe expansiunea retelei
Metro Punct. Astfel, Metro Cash&Carry a inaugurat 2 unitati Metro Punct.
Dintre operatorii de hipermarketuri, cel mai expansiv in 2011 a fost
Kaufland, care a deschis 12 noi magazine (total: 70). De mentionat este si faptul ca retailerul a castigat tot mai mult teren si datorita politicii de discount pe care o practica.
In privinta supermarketurilor, Mega Image s-a extins agresiv anul acesta, deschizand 33 de magazine (total: 105). Retailerul a renuntat la brandul de discount Red Market (magazinele cu acest nume au fost transformate in Mega Image) si
a preluat cele 3 supermarketuri G’market din Bucuresti.
Marea batalie pentru preturi s-a dat insa intre discounteri.
Lidl a ajuns, in prezent, la o retea de 129 de unitati, dintre care 107 sunt fostele magazine Plus Discount, preluate in 2010. Lidl concureaza umar la umar cu Penny Market/Penny XXL, care va incheia anul cu 128 de magazine.
Cate magazine au deschis cei mai mari retaileri FMCG moderni
1dintre care 26 de magazine Metro Cash & Carry si 4 magazine Metro Punct;
2dintre care 26 de magazine Metro Cash & Carry si 6 Metro Punct;
3dintre care 23 de hipermarketuri si 30 de supermarketuri (Carrefour Market);
4dintre care 25 de hipermarketuri, 45 de supermarketuri (Carrefour Market) si 3 magazine de proximitate (Carrefour Express);
5pana in prezent, sunt 123 de unitati deschise – 117 Penny Market si 6 Penny XXL; planurile pentru 2011 includ alte 5 unitati;
6foste unitati Plus Discount;
7pana in prezent;
8potrivit unui anunt al companiei.
Sursa: companiile, *potrivit informatiilor de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice
Slide realizat de Laura Culita