2 / 4

Solutia: Imprumutul

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), Constantin Dascalu, a declarat ca pentru continuarea in acest an a lucrarilor la autostrada Transilvania va fi contractat un imprumut cu garantie de stat, scrie NewsIn.

El a adaugat ca nu s-a stabilit inca cine va lua imprumutul, acesta putand fi contractat de compania Bechtel, de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii sau de CNADNR. De asemenea, reprezentantul MTI a spus ca nu a fost stabilita inca valoarea lucrarilor pe care Bechtel le va efectua in 2010, aceasta urmand sa fie anuntata dupa prezentarea graficului lucrarilor pentru acest an.

Directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Dorina Torin, a spus la Realitatea FM ca CNADNR asteapta ca Bechtel sa gaseasca o solutie de finantare pentru continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania, precizand ca deocamdata anul acesta nu sunt bani in acest sens.

Suma minima necesara pentru continuarea lucrarilor ar fi de doua miliarde de lei, dar in acest moment exista resurse financiare doar pentru plata datoriilor de anul trecut catre compania Bechtel. O solutie pentru continuarea lucrarilor ar reprezinta-o parteneriatul public-privat care ar duce implicit la modificarea contractului.

Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale a precizat ca CNADNR nu se poate imprumuta la banci pentru ca acest lucru ar insemna sa afecteze deficitul bugetar, mentionand ca asteapta o solutie din partea Bechtel.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri