2 / 4

Cand sa vinzi

Identificarea pretului tinta depinde in buna masura de stilul propriu de tranzactionare. Mai jos regasiti o prezentare scurta a celor mai intalnite strategii de day-trading.

- Vanzarea rapida („Scalping”), implica alegerea unor actiuni si vanzarea acesteia imediat dupa ce tranzactia devine profitabila. In acest caz tinta de pret vizata pentru vanzare este cea in directa legatura cu momentul in care schimbul devine profitabil.

- Vanzarea impotriva trendului („Fading”), implica vanzarile short imediat dupa evolutii pozitive ale pietei. Aceasta strategie este bazata pe presupunerea ca actiunile sunt (1) supracumparate, (2) investitorii care au cumparat devreme sunt gata sa isi marcheze profitul si (3) cumparatorii intarziati sunt speriati de valul de vanzari ce se formeaza. Desi riscanta, o astfel de strategie poate aduce profituri considerabile. In acest caz, pretul tinta vizat pentru vanzare coincide cu momentul in care cumparatorii incep din nou sa domine piata.

- Vanzari pivot („Daily Pivots”). Prin aceasta strategie, investitorii incearca sa cumpere la minimul zilei, si sa vanda la maximul zilei. In acest caz pretul tinta este cel din momentul in care piata da orice semnal de schimbare a trendului.

- Vanzarile pe avant („Momentum”), implica tranzactionarea bazata pe stirile din piata sau bazata pe miscari puternice de trend venite pe volume mari. O parte din jucatorii care tranzactioneaza pe acesta strategie cumpara la aparitia stirii si mearga pe trend pana la primele semnale de scadere. Cealalta parte a investitorilor care se folosesc de strategia „Momentum” vor miza pe scaderile de dupa cresterea initiala. Pretul tinta de vanzare este acela cand volumele incep sa scada sau cand lumanarile ce indica scaderi incep sa apara.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri