1 / 9

Andrei Cretu, manager PwC

Sectorul bancar este intr-o perioada de tranzitie. Asistam la o schimbare a paradigmei care pune presiune pe banci sa-si schimbe abordarea fata de clienti si piata. Inainte de criza toate bancile erau agresive din punct de vedere al extinderii retelei. Bancile sunt nevoite sa-si adapteze gandirea strategica si cea tactica. Daca la inceput ne uitam la cifra de afaceri si la acoperirea teritoriala, acum ne analizam sustenabilitatea.

La nivel global, vanzarile prin sucursalele bancare inca au o pondere majoritara. In schimb, cele prin internet capata amploare.

In prezent, 4% dintre romani folosesc servicii de internet banking, la o distanta considerabila fata de media UE, care este de 33%. Din punct de vedere al dinamicii, Romania este foarte agresiva in crestere, dar distanta care trebuie acoperita este destul de mare.

Ca platforma, m-as uita la tot ce inseamna telefonie si internet. Din punct de vedere al internetului, penetrarea la nivel national este de 47%. Pe de alta parte, sunt mult mai multe sim-uri active decat locuitori in Romania, rata de penetrare a telefonie mobile este de 130%. Telefonul este o platforma prin care serviciile bancare pot fi aduse in palma clientului. Ca tehnologie, internet bankingul este peste zona de mobile banking. Dar pentru ca am o platforma solida pe partea de mobile, vom asista la o crestere mai mare pe aceasta zona.
.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri