3 / 6

Dezinvestirea pentru valoare

Numarul potentialilor cumparatori se reflecta in cele 29% dintre companii care isi planifica o actiune de dezinvestire pentru urmatoarele 12 luni sau au deja una in curs de desfasurare. Motivele de vanzare - si tipurile de dezinvestire - sunt tot mai complexe si nu sunt neaparat generate de motivatia traditionala de acumulare de capital. Concentrarea pe activele de baza si cresterea valorii pentru actionari se situeaza mai sus in topul ratiunilor de vanzare.

In ciuda cresterii optimismului, companiile se concentreaza, intr-o mai mare masura, pe crearea de valoare, aplicand strategii cu risc scazut. Este o abordare mult mai prudenta decat ar fi fost de asteptat, avand in vedere cresterea increderii si disponibilitatea creditarii. Dezinvestirea este, din ce in ce mai mult, parte din acest mix - un instrument strategic pentru crearea de valoare pe care multi il vad ca fiind mai putin riscant decat o achizitie. Aceste abordari au devenit „noua normalitate” in perioada post criza. Companiile au nevoie de dovezi sustinute inainte de a face investitii majore.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri