3 / 8

Consumatorul trebuie sa fie in stare de insolventa sau in dificultati financiare

Bancile isi doresc ca darea in plata sa se aplice doar consumatorilor aflati in stare de insolventa sau in mari dificultati financiare.


Astfel, consumatorul care nu se afla in stare de insolventa in sensul Legii 151/2015, ar putea sa apeleze la darea in plata daca rata lunara depaseste un prag pe care BNR ar trebui sa il stabileasca.


"Consumatorul nu se afla in stare de insolventa in sensul Legii 151/2015, obligatia lunara de plata aferenta creditului respectiv depaseste [a se stabili de catre autoritatea competenta cu supravegherea prudentiala a unui prag care sa determine aplicarea acestei masuri de protectie pentru persoanele care sunt in nevoie]% din media veniturilor lunare cumulate ale debitorului si ale co-debitorilor din ultimele 6 luni si venitul liber de datorii bancare al debitorului, respectiv al co-debitorilor, nu depaseste [a se indica de catre autoritatile competente (autoritatile in domeniul protectiei sociale) un prag care sa permita aplicarea acestei masuri catre categorii de persoane care trebuie sa beneficieze de protectie si nu in favoarea persoanelor cu venituri libere consistente, de exemplu prin referire la un cuantum de salarii minime pe economie libere de datorii bancare]", este precizarea pe care bancherii o vor in textul legii.


De asemenea, clientul care apeleaza la darea in plata nu ar trebui sa fie incompatibil conform altor legi si nu a mai beneficiat de protectie prin darea in plata in ultimii 5 ani.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri