5 / 6

Cum lupta Cardif cu criza? Estimari privind piata asigurarilor in 2009

Nici un asigurator nu a scapat de efectele negative ale crizei, iar primele semne al revenirii economice, implicit a pietei asigurarilor, va fi, in opinia Cardif, la jumatatea anului viitor. De altfel, aminteste Bahrim, FMI a estimat ca pierderile in industria asigurarilor din Statele Unite, Europa si Japonia se ridica la peste 300 miliarde de dolari.

“Si vorbim mai ales de industria asigurarilor de viata, prin investitii de tip unit linked (asigurari cu componenta investitionala, n.r.), mai degraba decat de piata asigurarilor generale, care nu a avut expunere atat de mare pe piata de actiuni”, detaliaza CEO-ul Cardif.

Cel mai important pentru orice jucator pe piata asigurarilor, spune Bahrim, este sa isi pastreze capitalul la un nivel care sa acopere obligatiile catre clienti si sa isi pastreze rating-urile financiare. Capitalizarea companiei de bancassurance, la finele lui 2008, era de 30 milioane de lei.

Pe de alta parte, mentioneaza managerul Cardif, exista mai putin capital disponibil si mai scump, ceea ce face ca majoritatea asiguratorilor sa reanalizeze pretul riscurilor pe care le acopera prin produsele oferite sau sa revada beneficiile standard oferite. O alta strategie pe piata asigurarilor este cea de reducere a costurilor prin micsorarea de personal si a retelei de distributie, dupa cum explica Bahrim.

“Pentru Cardif Asigurari, parte dintr-un grup financiar puternic (BNP Paribas n.r.), important este sa traverseze cu bine scaderile pietei financiare, insa totodata sa poata profita de orice imbunatatire a ei. Sa dezvoltam in continuare portofoliul de parteneri, sa il stabilizam si sa lansam noi canale de distributie”, detaliza Bahrim.

Ea a adugat ca strategia dezvoltarii Cardif Romania de mentinere a costurilor sub control nu a vizat reduceri de personal. “In prezent avem aproape 20 de angajati si angajam resursele umane necesare dezvoltarii in continuare a afacerii din Romania”.

Per ansamblu insa, in opinia CEO-ului Cardif Asigurari, impactul crizei economice nu a fost atat de drastic in industria asigurarilor ca in altele, cum ar fi piata imobiliarelor sau cea de retail.

“Evident insa ca exista repercusiuni datorita naturii complementare a activitatii noastre (activitatea de bancassurance este direct legata de activitatea de creditare care a scazut cu 70% in ultimul an). Agentiile de rating considera ca toata piata de asigurari europeana este afectata in primul rand la capitolul profitabilitate, care ramane sub presiune si, evident, la capitalizare, care s-a deteriorat si se estimeaza ca revenirea la normal nu se va intampla mai devreme de finalul anului viitor”, explica Bahrim.

In concluzie, spunea ea, asiguratorii se confrunta acum cu o profitabilitate scazuta si un cost mai mare al riscului.

“In mod cert, in perioada urmatoare, evolutia pietei asigurarilor din Romania va fi mult mai lenta decat in anii precedenti, insa comparativ cu piata asigurarilor generale, asigurarile de viata vor creste mai rapid ca medie. Spun acest lucru considerand faptul ca aproximativ 65% din industria asigurarilor generale este legata de piata auto puternic afectata, la randul sau, de criza economico-financiara mondiala”, explica Bahrim referitor la evolutia pietei asigurarilor din Romania in urmatoarea perioada.

In viitor, adauga ea, accentul trebuie sa fie pus pe calitatea serviciilor, aceasta fiind cea mai importanta premisa pentru mentinerea sau majorarea cotelor de piata ale operatorilor. In acelasi timp, ea nu se asteapta la schimbari spectaculoase in evolutia cotelor de piata, insa se asteapta ca pe piata locala sa mai intre cel putin un operator de renume modial.

“Se vorbeste mult despre servicii, dar cand te uiti la ce se intampla in practica, este dezamagitor. Mai este mult de lucru in ceea ce priveste dezvoltarea unei atitudini de lucru profesioniste in Romania in general, insa am fost si ramanem optimisti ca acest lucru se va schimba pe masura dezvoltarii unui mediu competitional tot mai puternic.”, explica Bahrim.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri