2 / 4

Miza pe retail

Pe langa precautia in activitatea de creditare, o alta explicatie a expunerii mai selective pe segmentul corporate ar fi faptul ca, incepand cu jumatatea lui 2007, turcii de la Garanti Bank si-au schimbat strategia, indreptandu-se si spre zona de retail, care a adus in 2009 si cea mai mare parte a cresterii pe partea de credite si clienti.

La finele lunii noiembrie, creditele acordate clientilor de retail reprezentau 40% din totalul finantarilor de 550 milioane de euro acordate, la fel ca ponderea finantarilor corporate, in timp ce IMM-urilor au fost date credite de 110 milioane de euro, adica 20% din total.

Astfel, banca a marsat in 2009 pe sectorul de retail, lansand mai multe produse. Cea mai proaspata oferta lansata are optiunea perioadei de gratie de 3 luni, la care clientii pot apela oricand pe perioada creditului, precum si un credit cu costuri reduse si perioada de gratie de 4 luni pentru profesori. "O parte dintre clienti prefera sa aleaga perioada de gratie inca de la inceputul creditului, insa altii vor sa isi lase optiunea pentru anul viitor", explica bancherii turci.

GarantiBank Romania a reusit sa obtina un avans al activelor de 70% dupa primele 11 luni din 2009, la 770 milioane euro, si seful bancii, Murat Atay, isi propune sa ajunga la 800 milioane euro la finalul anului. “Vom da mai multe credite in 2010, dar investitiile ne vor mentine pe pierdere. Speram sa intram in 2011 pe profit, a spus Murat Atay (foto).

Bancherul turc care a preluat sefia Garanti Bank Romania in urma cu opt luni caracterizeaza 2009 ca un an mai bun decat se astepta, pe fondul pierderilor care au fost mai mici decat cele din 2008.

GarantiBank Romania a deschis cinci noi unitati in 2009, numarul total al acestora ajungand astfel la 51, pentru care banca are 642 de angajati. “Fluctuatia de personal s-a redus de la 12% in 2008 la 2-3% anul acesta”, spun reprezentantii bancii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri