2 / 4

Reteta HR a BRD - Groupe Societe Generale

BRD - Groupe Societe Generale, a doua banca din sistemul bancar romanesc, a avut anul trecut o politica de optimizare a costurilor, ce a inclus schimbarea strategiei de instruire a angajatilor, in sensul acoperirii nevoii de training la nivel regional si dezvoltarea unui plan de cariera.

“Nu am disponibilizat personal in 2009 si nu vom aborda aceasta politica nici in anul 2010. La nivel de grup, banca are o politica sociala, astfel incat preferam sa reducem costurile altfel decat prin metoda disponibilizarilor”, afirma Adela Jansen (foto), director executiv de resurse umane al BRD Groupe Societe Generale, in cadrul unui eveniment organizat de Institutul Bancar Roman.

Daca in anii trecuti banca avea o politica de training axata pe instruirea in masa si pe o relatie unilaterala intre formator si angajat, in 2009 BRD a introdus un sistem de testare, anterior inceperii trainingurilor, a implementat o politica de instruire la nivel local si a optimizat costurile.

“In loc sa cheltuim bugetul pe hotel si transport pentru a aduce angajatii in acelasi loc pentru training, am preferat sa instruim un formator la nivel local, care sa furnizeze serviciul intern. Astfel, am eliminat 39% din costuri prin infiintarea unor centre de formare in tara", explica Jansen.

O alta schimbare la nivel de politica de training a reprezentat-o mutarea de pe programele de instruire in masa, desfasurate in perioada 2005-2008, pe efectuarea unor programe soft skills (tipuri de calitati si cunostinte non-tehnice – cum ar fi abilitatile de comunicare, persuasiune si lucru in echipa).

“Majoritatea trainingurilor se realizeaza in house (n. red.: cu resurse din interiorul companiei). Doar trainingurile specializate in domeniul vanzarilor sau alte tipuri de training efectuate la nivel de grup se implementeaza cu ajutorul unei companii furnizoare de astfel de servicii”, conchide Jansen.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri