4 / 6

Ce ar putea revigora piata de leasing?

In 2010, seful UniCredit Leasing asteapta o stagnare a pietei de leasing la nivelul de anul trecut, cand a inregistrat un volum total al finantarilor de 1,33 miliarde de euro, in scadere de 72% fata de 2008.

“Nu cred ca industria o sa mai scada atat de mult anul acesta. Vom atinge un nivel de echilibru, iar ca volum al finantarilor probabil vom fi la nivelul de anul trecut. Statul este insa singurul care poate porni proiecte de anvergura pentru a repune in miscare companiile din Romania, insa trebuie sa vedem in ce masura are capacitatea aceasta in 2010, cu resurse financiare limitate”, estimeaza Constantinescu.

Totodata, revenirea pietei depinde si de felul in care societatile de leasing se vor organiza, de cum isi vor face treaba privind din prisma reorganizarii interne.

“Anul trecut a fost o lectie dura si folositoare pentru multi dintre noi si cred ca avem foarte multe concluzii de tras si implicit sa ne schimbam putin viziunea, sau poate mai mult, si sa ne regasim un drum nou in conditiile actuale. Cum spuneam si anul trecut, asistam la o consolidare a pietei care s-a dezvoltat mult, rapid si nesustenabil in anii trecuti, si asta s-a vazut foarte mult in momentul in care a inceput declinul industriei auto, care ne-a afectat dramatic pe multi dintre noi care avem o expunere importanta pe aceasta zona”, detaliaza managerul societatii.

Important este, in viziunea sa, sa stii sa compensezi scaderea venita din diminuarea numarului de autoturisme noi vandute prin celelalte segmente de afaceri. “Noi am reusit sa compensam aceasta scadere, am avut o diminuare a afacerilor mai mica decat cea generala a pietei, care a scazut cu 72%. Scaderea afacerilor UniCredit Leasing a fost de aproape 48% (47,8 % n.red.), de la 555,5 milioane de euro finantari in 2008 pana la 289,9 milioane de euro anul trecut”.

In acest moment, finantarile auto ocupa peste 50% din portofoliul companiei, circa 30% echipamentele si restul portofoliului este reprezentat de finantarile in domeniul imobiliarelor. “In aceasta perioada, portofoliul a reusit sa se mai echilibreze, ponderea segmentului auto a scazut, iar la finalul anului ma astept sa se situeze sub 50%”, subliniaza Constantinescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri