3 / 4

Abonamente de sanatate versus asigurari private de sanatate

In prezent, in Romania exista o confuzie intre abonamentele de sanatate, piata care atinge un nivel anual de 65-70 de milioane de euro, si produsele oferite de industria asigurarilor de sanatate. Potrivit oficialului Eurkeo, in Romania, in 2009, erau 400.000 de abonamente corporate in valoare de circa 70 milioane de euro, vandute angajatorilor ca beneficii salariale pentru angajati.

Piata asigurarilor de sanatate ar putea fi cel putin egala cu cea a abonamentelor de sanatate daca tratamentul fiscal ar fi acelasi, este de parere oficialul comapaniei de asigurari. “Pe de-o parte, cred ca atunci ar exista o concurenta corecta intre cele doua linii de business, iar pe de alta parte statul nu intelege ca cu cat creste numarul de clienti pe aceste doua linii de business (abonamente si asigurari de sanatate private n.r.) cu atat ar fi mai multe taxe si impozite colectate, prin acestea, la bugetul de stat”, a atras atentia Carmen Radu, adaugand ca reforma din sistemul sanitar nu poate fi realizata pana cand nu sunt implicate toate partile actante din piata autohtona (stat, asiguratori, proved-eri de servicii medicale, etc).

In prezent, potrivit legislatiei romanesti in vigoare, abonamentele de sanatate au o suma deductibila nelimitata, in timp ce asigurarile private de sanatate sunt deductibile in suma a 250 de euro pe an. “In 2006 piata a crescut la 10,3 milioane de euro fata de 5,2 milioane de euro in 2006, pentru ca s-a crezut ca deductibilitatea oferita prin codul fiscal la produsele de asigurare de sanatate de 250 de euro pe an este totala, insa ea este doar partiala aplicata, numai angajatorului. In acest context este normal ca optiunea angajatorilor sa se indrepte catre abonamente”, a mai detaliat Carmen Radu.

Alte diferente intre cele doua produse consta in faptul ca prin abonament esti clientul unui singur provider de servicii medicale, in timp ce printr-o asigurare, clientul poate accesa mai multi provederi, intrucat o companie de asigurari poate incheia parteneriate cu cati provederi doreste. Totodata, asigurarea privata de sanatate acopera riscul financiar, iar abonamentele de sanatate nu au aceasta optiune.

Principalii competitori ai Eureko pe piata locala sunt Allianz Triac asigurari, cu o cota de piata de 14,59% pe segmentul asigurarilor de sanatate, Astra Asigurari, cu 12,25% cota de piata, Asirom, cu 12,09% si Omniasig, cu o cota de 7,94%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri