2 / 4

Argumente de ordin economic

Pe langa argumentele de ordin social si moral pe care clientii bancilor le aduc in avoarea OUG 50/2010, ei mai prezinta si unele argumente de ordin economic. "Exista banci care au practicat comisioane ce sunt de fapt dobanzi mascate si au promovat aceste produse foarte agresiv pe piata, nu intotdeauna prin reclame oneste", scriu acestia in scrisoarea ce va ajunge in Comisia de Buget, Finante, Banci.

Acestia sustin ca, in goana dupa clienti, profituri si bonusuri record, unii conducatori de banci au abordat strategii de marketing agresive si ca prin reclame ce omiteau sa mentioneze costul real al creditelor au atras numrosi clienti

Al doilea argument economic prezentat de catre consumatori este ca bancile straine au facut profituri record in Romania, iar acum in timp de criza, sunt unele banci ce incearca sa transfere cat mai multe costuri pe umerii clientilor.

Clientii bancilor precizeaza: "Din cifrele publicate de banci (site-ul Ministerului de Finante), intre 2004-2009 se vede evolutia spectaculoasa a profiturilor. Subsidiarele din Romania ale bancilor straine, au avut astfel profituri record pentru grupurile financiare din care faceau parte". Ei sustint ca o parte din aceste rezultate a provenit si din abuzuri constatate de clienti, santionate de ANPC. "Abia in instante clientii si-au gasit in fapt dreptatea, iar banca a continuat practicile abuzive pentru ceilalti clienti, neinformati", se mentioneaza in scrisoare.

Aceste practici pe care le reclama consumatorii se refera la majorari abuzive de dobanda, perceperea de comisioane ilegale (comision de risc) si chiar practici de impunere a asiguratorului respectiv notarului, la preturi considerabil mai mari decat in piata (practici anticoncurentiale).

Al treilea motiv de ordin economic pentru care clientii cer pastrarea OUG 50 in forma actuala este ca bancile incearca sa impuna consumatorilor marje de dobanda maximale pentru a isi pastra costul imprumutului neschimbat. Clientii sustin ca: "Nu este adevarat, costul a scazut (EURIBOR, LIBOR, ROBOR), bancile doar vor sa pastreze pretul, adica sa-si majoreze profiturile".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri