3 / 4

Miza pe planurile financiare pentru copii

Segmentul asigurarilor de viata va continua sa creasca si in acest an, spun asiguratorii, dar avansul va fi mai mult marginal, sustinut de politele unit-linked (cu componenta investitionala) si de planurile financiare pentru copii. Insa, legislatia confuza si mediul economic ostil raman in continuare factori adversi pietei si nu pot sustine cresterea. "Atat timp cat somajul creste, veniturile populatiei scad, nu exista cerere solvabila pentru a achizitiona astfel de produse", a declarat Alexandru Apostol, director general al brokerului Maxygo.

Prezent la eveniment, Adrian Lupescu, chief insurance risk officer in cadrul ING Asigurari de Viata, a aratat ca se asteapta la o stagnare a rezultatelor pe segmentul asigurarilor de viata in 2010, desi dupa primele noua luni, piata a inregistrat un avans de 3%. "Masurile de ajustare economica luate de autoritati au afectat negativ piata in ultima parte a anului, iar acest lucru se va reflecta si in 2011", a spus el.

Lupescu a mai precizat ca la nivel de piata de asigurari de viata se observa, totusi, o imbunatatire semnificativa a ratelor de rezilieri (repunere in vigoare a contractelor), mentionand, totodata, ca in cazul companiei ING aceasta a fost de 30%. "Pe total, segmentul life va avea o crestere marginala si chiar daca economia isi revine, tot exista un decalaj intre revenirea acesteia si cea a pietei asigurarilor de viata, de la 6 pana la 12 luni".

De aceeasi parere a fost si Carmen Radu (foto), director adjunct Eureko, care a subliniat, insa, ca produsele unit-linked si cele de pensii viagere au fost foarte cautate anul trecut, iar in ceea ce priveste 2011, planurile financiare pentru copii vor avea cea mai mare cautare.

Piata asigurarilor de viata a inregistrat un avans de 2,9%, in primele noua luni din 2010, pana la nivelul de 1,22 miliarde de lei.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri