4 / 5

Bakemono: Prima oara am achizitionat un breloc, in forma de oaie

Dorin Boerescu (foto), seful publisherului si dezvoltatorului Bakemono, este unul dintre managerii ce au achizitionat mai tarziu pe Internet – in 2005, un breloc in forma de oaie de pe magazinul Fungift.ro.

“A fost totul ok - tin minte ca am avut o problema (mica, nu mai stiu despre ce era vorba) insa am avut parte de suport live si s-a rezolvat rapid. Impresia finala a fost extrem de pozitiva, mai ales ca era in afara "programului" uzual - vineri seara sau ceva de genul asta si cu toate astea omul de suport era acolo, extrem de amabil si profesionist”, povesteste el.

Boerescu a cumparat de multe ori online de atunci - carti, produse pentru copii, haine (un segment in crestere foarte mare), calculatoare, servicii etc. - si foarte rar a avut probleme.

El a comandat si de pe eBay, un telefon Nokia “banana” si o pereche de ochelari “Matrix style”. Comenzile au ajuns foarte repede insa Boerescu spune ca nu a fost multumit deloc de procesul de a ridica produsele de la Posta Romana, lucru valabil si pentru comenzile de pe Amazon, mai ales ca pentru o singura comanda a trebuit sa mearga la doua oficii postale – furnizorii celor doua produse mentionate anterior fiind din tari diferite, SUA si respectiv Marea Britanie.

“Telefonul era perfect functional dar avea o problema cu bateria - i-am scris furnizorului si mi-a trimis foarte repede o baterie de schimb, free of charge, fara sa imi ceara explicatii suplimentare si fara sa trimit inapoi bateria defecta”, povesteste el, multumit.

In general, preocuparea magazinelor mari din .com pentru customer satisfaction este extrem de mare si, crede Boerescu, ca a fost o sursa de inspiratie si pentru magazinele romanesti care s-au dezvoltat foarte mult in aceasta directie in ultimii ani.

“In ultimul an a fost vizibila cresterea calitatii serviciilor magazinelor online romanesti - lucru perfect normal, piata se profesionalizeaza si doar cei care evolueaza si ofera servicii bune rezista”.

Probleme mai sunt insa, de la informatii gresite cu privire la stocuri pana la termenul de livrare care uneori nu se respecta. Insa genul acesta de probleme exista si in comertul «‘traditional», nu s-a inventat acum (sa ne gandim la discutiile nesfarsite despre atitudinea vanzatorilor din magazinele romanesti)”, mai spune seful Bakemono, care subliniaza ca aproape toate problemele se pot rezolva cu un client service profesionist.

“Este evidenta cresterea calitatii si dimensiunii ecosistemului comertului electronic romanesc - importatori, magazine, firme de curierat, procesatori de plati, clienti - care a dus la o crestere sustinuta a acestei industrii - anul trecut peste 600.000 de romani au cumparat online (conform Eurostat 2010) si in anul curent este foarte probabil sa depasim «pragul» de un milion”, mai spune el.

Dincolo de procesul in sine al cumparaturii online, Dorin Boerescu sustine ca cel mai important lucru in comert, fie el online sau offline, este strategia de produs – daca oferta unui magazin satisface o cerere reala, cu tot ce presupune – calitate, pret, stoc, servicii pre si post vanzare, clientii vor cumpara. “Ingredientele succesului in comert sunt din multe puncte de vedere aceleasi atat in online cat si in offline”.

In ultimele sase luni, Boerescu spune ca nu a mai achizitionat foarte multe produse, cat mai ales servicii – bilete de avion, rezervari hoteluri, carti electronice sau conturi premium la poker sau alte jocuri.

Boerescu nu ar recomanda magazinele online care nu afiseaza date de contact, nu au un link catre ANPC sau nu respecta politica celor 10 zile de retur al produselor, obligatorie prin lege.

IN CURAND: Directorul pe online al Romtelecom, antreprenorul Cristian Manafu, Mihai Patrascu de la EvoMag si alti manageri vor relata experientele lor din online, oferind sfaturi si opinii pentru cititorii Wall-Street.ro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri