3 / 4

George Abramovici, King Romania: Avem in sfarsit o piata la nivel local

George Abramovici (foto), business performance manager in cadrul King Romania, reprezentanta locala a unuia dintre cei mai mari dezvoltatori de aplicatii mobile din lume, spune ca in Romania exista in sfarsit o piata de gaming.


„La nivel local putem spune ca avem in sfarsit o piata; intr-adevar este destul de mica in comparatie cu alte piete mature cum ar fi cea din SUA, Marea Britanie, Germania sau Franta. Rezultatele sunt promitatoare si dau sperate dezvoltatorilor de jocuri. In acest context, asteptam aparitia unor studiouri indie in urmatorii doi ani”, sustine Abramovici.


La nivel global, pe segmentul aplicatiilor mobile de jocuri, piata este impartita intre King si SuperCell, dezvoltatorii Candy Crush Saga sau Bubble Witch Saga, respectiv doua jocuri de farming ale SuperCell.


Reprezentantul companiei a subliniat ca in 2013 piata de mobile gaming s-a dezvoltat datorita accesibilitatii smartphone-urilor catre publicul larg.


„Lansarea de noi device-uri de catre Apple (iPhone 5S si 5C), Samsung (Galaxy S4), HTC (One), LG (Nexus 5) a determinat o scadere de pret pentru modelele lansate anterior de aceiasi producatori.In acelasi context ne asteptam la o crestere exponentiala si in 2014. De altfel, predictiile spun ca piata de mobile gaming va continua sa se dezvolte constant pana in 2017. Asteptam cu nerabdare aparitia HTC One 2, Samsung Galaxy S5 sau Sony Xperia Z2 pe platforma Android, precum si inovatiile din partea Apple. De asemenea, inca ne dorim ca Windows Phone sa isi demonstreze maturitatea pe piata de aplicatii mobile”.


George Abramovici estimeaza de asemenea ca piata jucatorilor pe mobile va ajunge la aproximativ 1.5 milioane de utilizatori.


„Ne asteptam la o crestere de 60-70% in urmatorul an. Numarul jucatorilor pe mobile a depasit numarul jucatorilor de PC. In acest moment, numarul jucatorilor pe PC/laptop este undeva la 30%, in timp ce jucatori pe device-uri mobile (atat smartphone, cat si tablete) este estimat la 50%. Important ramane si procentul jucatorilor pe console care este estimat la 17%. Este foarte important de mentionat si faptul ca se observa o crestere a timpului pe care oamenii il dedica zilnic smartphone-ului versus timpul alocat televizorului cu aproximativ 20% (aproape doua ore in medie dedicate smartphone-ului si 100 de minute dedicate televizorului)” , completat business performance managerul din cadrul King.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri