3 / 4

CEO Google: Ne concentram atentia asupra planurilor pe termen lung

“Google a evoluat bine in ultimul trimestru, in ciuda unui mediu economic ostil. A existat o cerere in crestere pentru serviciile de cautare, veniturile au inregistrat o crestere pe vertical, si am reusit sa eficientizam costurile. Nu putem estima cat va ma dura aceasta perioada de instabilitate economica, dar ne concentram atentia asupra planurile pe termen lung. In acest sens, vom continua sa investim in motorul nostru de cautare, in afacerile din publicitate, respectiv in zone cu o crestere strategica precum display si mobile advertising”, a declarat Eric Schmidt, directorul executiv al companiei.

In urma cu trei luni, Google parea sa sfideze actualul context economic si afisa o crestere solida de 31% a veniturilor, coroborata cu profituri mai mari, sustinute de o incetinire a ritmului de recrutare si de procesul de eficientizare a costurilor.

Eforturile de reducere a cheltuielilor s-au amplificat pe parcursul ultimelor trei luni, Google renuntand la cateva proiecte neproductive. Totodata, compania a anuntat ca nu va mai oferi angajatilor traditionalele cadouri de sarbatori. Ulterior, Google a decis sa disponibilizeze 100 de angajati ai departamentului de recrutare.

Veniturile Google provin in principal din reclamele text. Aceste anunturi reprezinta cel mai rapid motor de crestere al publicitatii online. Intrucat clientii folosesc acest tip de promovare pentru a-i atrage pe utilizatori catre un site, si nu pentru a-si promova imaginea sau brand-urile, analistii considera ca acest tip de marketing va fi cel mai putin afectat de recesiune.

Google Inc. a fost infiintata de doi studenti de la Universitatea Stanford, Larry Page si Sergey Brin, in 1998, iar in anul urmator avea deja un capital social de 25 de milioane de dolari.

Motorul de cautare Google acceseaza peste 1,3 de miliarde de pagini pe internet. Google raspunde la mai mult de 100 de milioane de cautari pe zi, alocand mai putin de o jumatate de secunda pentru fiecare in parte.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri