3 / 4

Plan anti-criza

“Nu putem estima cat va ma dura aceasta perioada de instabilitate economica, dar ne concentram atentia asupra planurile pe termen lung. In acest sens, vom continua sa investim in motorul nostru de cautare, in afacerile din publicitate, respectiv in zone cu o crestere strategica precum display si mobile advertising”, a declarat Eric Schmidt, directorul executiv al Google.

Compania a continuat procesul de recrutare si in ultimul trimestru, ritmul de angajare incetinind insa semnificativ. Forta de munca a Google a crescut cu 99 de angajati, situandu-se la finalul anului la 20.222 de oameni.

In urma cu trei luni, Google parea sa sfideze actualul context economic si afisa o crestere solida de 31% a veniturilor, coroborata cu profituri mai mari, sustinute de o incetinire a ritmului de recrutare si de procesul de eficientizare a costurilor.

Eforturile de reducere a cheltuielilor s-au amplificat pe parcursul ultimelor trei luni, Google renuntand la cateva proiecte neproductive. Totodata, compania a anuntat ca nu va mai oferi angajatilor traditionalele cadouri de sarbatori. Ulterior, Google a decis sa disponibilizeze 100 de angajati ai departamentului de recrutare.

Google este cea mai importanta sursa pentru publicitatea online, insa rezultatele publicate nu reprezinta neaparat un barometru al “starii de sanatate” a industriei, sustine International Herald Tribune.

Veniturile Google provin in principal din anunturi de dimensiuni reduse, care insotesc rezultatele afisate in urma cautarii. Aceste anunturi reprezinta cel mai rapid motor de crestere al publicitatii online. Intrucat clientii folosesc acest tip de promovare pentru a-i atrage pe utilizatori catre un site, si nu pentru a-si promova imaginea sau brand-urile, analistii considera ca acest tip de marketing va fi cel mai putin afectat de recesiune.

Una din primele actiuni de reducere a costurilor luate de noul CEO al Yahoo, Carol Bartz, a fost inghetarea anuala a salariilor, pentru a evita concedierile.

Yahoo are aproximativ 13.700 de angajati, dupa ce in luna decembrie a concediat 1.500 de salariati. Potrivit reprezentantilor companiei, Yahoo nu mai are in vedere alte reduceri de personal, desi anterior management-ul a atentionat ca o alta serie de concedieri ar putea aparea, in functie de adancimea recesiunii economice.

In cadrul unei prime aparitii publice, Bartz a precizat ca nu a acceptat oferta Yahoo pentru a vinde compania, subliniind faptul ca “toate cartile sunt pe masa”. Microsoft a anuntat ca nu mai este interesata de preluarea integrala a Yahoo, insa analizeaza in continuare un accord privind divizia de search a Yahoo.

“Credeti ca planuiesc sa vand imediat divizia de cautare? Inca invat tot ce este de invatat in legatura cu aceasta afacere. Search-ul este o componenta foarte importanta a business-ului nostru”, a spus Carol Bartz.

Potrivit unor analisti, Yahoo trebuie sa continue procesul de eficientizare a costurilor si sa demonstreze o disciplina financiara si in urmatoarele trimestre ale acestui an inainte de a planifica o viitoare tranzactie.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri