2 / 3

Trimestrul doi se anunta a fi greu pentru jucatorii din piata

Ca si anul trecut, cel mai bine vandute produse in e-commerce-ul IT&C in primul trimestru din 2009 au fost notebook-urile, potrivit reprezentantilor de pe piata romaneasca de comert electronic consultati de Wall-Street.ro. De asemenea, s-au vandut foarte bine monitoarele LCD, mai ales cele full HD.

Preturile produselor au avut, in aceasta perioada, un trend stationar, “dar acesta a fost rezultatul a doua efecte compuse: pe de-o parte, pretul produselor din zona de tehnologie contiunua sa se erodeze, asa cum este firesc; pe de alta parte, modificarea paritatilor RON cu EUR si mai ales cu USD in a doua parte a anului 2008 a afectat preturile in lei in sens crescator, mai ales pe noile stocuri intrate in tara in ultimele luni”, a declarat Marius Ghenea.

Comparativ cu anul trecut, produsele comercializate de Cel.ro ar trebui sa coste mai mult in prezent, dat fiind cursul leu/euro. Insa, din cauza crizei, s-a incercat pastrarea preturilor la un nivel cat mai apropiat de cel al anului 2008.

Explicatia pentru aceasta situatie rezida din faptul ca furnizorii prefera sa iasa in pierdere decat sa ramana cu banii blocati, dupa cum spune Tiberiu Pop.

“Bugetul alocat de clienti pentru achizitii a scazut fata de 2008, valoarea pe factura inregistrand o scadere destul de accentuata. Din cauza crizei si a nevoii urgente de lichiditati am avut, in februarie si martie, lichidari de stocuri exclusive, la preturi sub piata”, adauga reprezentantul Cel.ro.

La PC Garage, numarul de consumatori a crescut cu aproape 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut in T1 din 2009, iar pana la finele anului se asteapta ca numarul de clienti sa creasca cu 15%, conform lui Visan.

Numarul de consumatori pe platforma magazinului online PCfun.ro a crescut cu circa 50% in primele luni ale anului. In urmatoarea perioada, reprezentantii companiei nu se asteapta sa creasca la fel de mult: “Iata de ce vom incerca sa compensam prin diversificarea produselor oferite si prin noi achizitii de magazine online”, arata Ghenea.

Fata de aceeasi perioada din 2008, numarul consumatorilor Cel.ro a crescut cu aproximativ 44% in primul trimestru al anului in curs, pentru ca, in aprilie, rata cu care numarul acestora a sporit sa ajunga la doar 10%.

In ceea ce priveste platile cu cardul, Marius Visan crede ca acestea sunt in continuare in usoara crestere. Anul 2009 va aduce magazinului online PC Garage aproape 7,2% din cifra de afaceri totala.

Ghenea sustine ca nu se vor face achizitii majore pe credit online in prima jumatate a anului 2009, deoarece - pe de o parte, clientii din online sunt in general clienti mai afluenti care nu apeleaza la credit pentru produse de consum si pe de alta parte pentru ca, in aceasta perioada de criza, oferirea si solicitarea de credite de acest tip va fi afectata puternic. Procentul platilor efectuate cu cardul in T1 pentru PCfun a fost de aproximativ 10%.

Pentru urmatoarele luni, PC Garage estimeaza o usoara crestere a cifrelor inregistrate in trimestrul intai al anului, iar Cel.ro si PCfun.ro se asteapta ca T2 din 2009 sa fie o perioada foarte grea, dominata de alte efecte importante ale crizei consumului. FiT Distribution se va concentra pe mentinerea unei cresteri organice, cat si pe diversificarea profilului site-urilor din portofoliu si se va orienta catre noi achizitii.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri