2 / 4

In S2, vanzarea de software va reprezenta 50% din afacerile IT Sistem Services

In prezent, cea mai mare pondere in afacerile companiei o au serviciile (70%), restul din cifra de afaceri fiind realizata din revanzarea de hardware si software.

“Pentru ultimele doua trimestre din 2009 preconizam sa crestem cifra de afaceri din vanzarea de software la peste 50% din cifra de afaceri”, a spus Lemnaru.

In schimb, acesta nu a oferit date concrete in ceea ce priveste valoarea afacerilor inregistrate de IT Sistem Services anul trecut sau o estimare din acest punct de vedere pentru 2009.

Referitor la portofoliul de clienti al companiei, Tudor Lemnaru spune ca numarul acestora este variabil si ca majoritatea dintre acestia provin din zone de business diverse – de la zona financiara la cea de productie industriala, companii de media, constructii industriale, contabilitate sau chiar centre SPA.

“Din cauza crizei economice, unii clienti au fost nevoiti sa ia o pauza in colaborarea cu noi. Insa, in acelasi timp, am avut parte si de clienti noi”, sustine seful companiei care are, in prezent, aproximativ 12 angajati.

Companiile de servicii si cele de software trec mai usor criza decat alte companii din domeniul IT, adauga el. “Se observa totusi lipsa de lichiditati din piata, unii clienti au dificultati in a onora facturile la scadente, altii, care sunt afectati profund de criza, au fost nevoiti sa renunte la serviciile IT, la prelungirea licentelor software, si incearca sa supravietuiasca cu softul si hardware-ul existent.

Singura parte buna a crizei este ca multe firme constientizeaza beneficiile si importanta softului si a serviciilor in desfasurarea in siguranta a activitatilor curente si cauta consultanta si externalizarea acestora pentru scaderea costurilor”, explica Lemnaru.

Totusi, observa el, sunt si doua aspecte care nu tin neaparat de criza - vanzarea de PC-uri din anii trecuti, ce a adus clienti care au primit o licenta OEM de antivirus la cumpararea acestora, si cresterea accesului la Internet broadband a utilizatorilor casnici si a firmelor.

In plus, in opinia sa, patrunderea Internetului in viata de zi cu zi va genera in mod cert un alt val de clienti in piata de antivirus, odata cu constientizarea pericolelor la care se expun utilizatorii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri