2 / 3

Maturizarea pietei telecom, o provocare pentru Orange Romania

In al doilea trimestru al anului, numarul de clienti Orange s-a majorat cu 236.000, iar veniturile au inregistrat o crestere fata de T1, pana la 267 milioane euro, in ciuda unui climat economic inca incert.

La sfarsitul primului semestru din 2009 Orange avea 10.354.000 clienti, in crestere fata de perioada similara a anului precendent, cand a raportat 10.088.000 clienti.

“Sunt abonata la Orange de aproximativ 7 ani. De ceva timp, sunt si utilizator de cartela pentru acelasi operator. Pot sa spun ca au oferte bune, iar preturile sunt rezonabile. Si semnalul este bun, nu am intampinat probleme in aceasta retea. Insa un minus pe care l-am sesizat este acela ca nu mai ofera bonus la minutele primite”, a spus M. G.

Veniturile companiei au coborat cu 15,4% in S1, fata de semestrul intai al anului trecut, la valoarea de 531 milioane euro.

Din numarul total al clientilor Orange, peste 2,2 milioane utilizeaza si serviciile de date mobile in banda larga, mai multi cu 97% fata de cati erau inregistrati in primul semestru din 2008.

Motivul? “Utilizatorii au devenit din ce in ce mai interesati de ofertele de acces la Internetul mobil, atat de pe terminalele mobile, cat si de pe computer”, conform lui Thierry Millet.

Avansul pe aceasta categorie a fost sustinut si de ofertele comerciale, de cele care furnizau laptop-uri clientilor Orange, de diversificarea gamei de smartphone-uri si de dezvoltarea retelei de broadband din ultimele luni.

In prezent, cele mai mari provocari cu care se confrunta primul operator al pietei de telefonie mobila din Romania se refera la maturizarea industriei de profil si la criza economica care, potrivit CEO-ului Orange, este dificil de estimat cand se va termina si care vor fi efectele ei viitoare.

“Obiectivul nostru este sa furnizam utilizatorilor nostri noi servicii si noi tehnologii. De aceea am lansat si procesul de transformare a portofoliului de abonamente (Delfin, Pantera si Fluture). Am vrut sa simplificam planurile tarifare si sa inlesnim alegerea celui mai potrivit abonament, in functie de nevoile fiecaruia”, arata el.

Orange Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri in crestere cu aproximativ 6%, pana la 1,28 miliarde euro. Liderul pietei telecom a avut un profit de 437,9 milioane euro in 2008, in crestere cu circa 20% fata de anul precedent si a devenit, astfel, cea mai profitabila companie de pe plan local, detronand grupul Petrom.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri