2 / 4

Dragan: Pe plan local, ma intereseaza companiile din zona de online

Managerul TotalSoft nu respinge nici ideea preluarii unei companii locale, firmele care il intereseaza fiind cele din zona de online, cele care dezvolta aplicatii web.

Dragan spune ca o posibila achizitie pe care ar face-o pe piata romaneasca ar fi pentru cumpararea de produse, de clienti sau pentru un business nou.

“Sunt multe companii interesante, dar unele sunt cumparate sau in curs de a fi preluate”, a afirmat oficialul TotalSoft, companie care in primele noua luni a avut afaceri de 18 milioane de euro, mai mari cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In 2008 profitul net al companiei a fost de 2,2 milioane de euro, iar anul acesta firma va avea un profit operational de 4,2-4,3 milioane de euro, mai mare cu 25% fata de 2008.

Printre factorii care duc la cresterea atat a cifrei de afaceri, cat si a profitului companiei in 2009 se numara dublarea numarului de oameni pe segmentul de vanzari, reducerea costurilor cu salariile, acestea crescand cu mai putin de 10% fata de majorarile de 30% din anii anteriori, si concentrarea pe recuperarea datoriilor.

Dintre cei 500 de clienti activi ai TotalSoft, cei mai afectati au fost cei din constructii, dar mai ales cei din retailul de haine, iar printre cei care au continuat sa investeasca in IT se numara companiile din domeniul bancar sau cele din serviciile medicale, hoteliere, retailul farma.

Pentru ca firmele din constructii insemna in jur de 30-40% din veniturile solutiei Primavera, aceste solutii de business au fost si cele mai afectate, inregistrand o scadere de 50% in vanzari fata de 2008, adica de 1,3 milioane de euro.

Un alt factor important al scaderii Primavera este faptul ca, in general, clientii acestor solutii sunt cei cu proiecte mari, de exemplu Petrom insemnand 30% din veniturile segmentului.

“Sunt convins ca firmele de constructii vor creste, ganditi-va cat trebuie construit in tara asta. Acum, pur si simplu este o problema de finantare”, a spus Dragan, care estimeaza venituri de 1,5 milioane de euro pentru solutiile Primavera in 2010.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri