2 / 4

Planurile pentru noul mandat

Motivul pentru care Laura Samson a fost numita responsabila de operatiunile a inca trei tari din estul Europei s-a datorat, in principal, rezultatelor bune inregistrate de Mio in piata locala pe parcursul ultimului an, dar si pentru o alocare mai buna a resurselor in regiune.

“Numirea mea in noua functie s-a produs deoarece era nevoie de o alocare mai buna a resurselor in zona, dar si de o concentrare a capacitatilor de vanzare si expertiza”, a spus ea.

Pana acum, de fiecare din cele trei tari se ocupa cate o persoana care avea ca functie principala satisfacerea componentei de marketing si a celei de vanzari. Iar pentru a compensa noile responsabilitati ale Laurei Samson, a fost numit un director de marketing si vanzari si in Romania.

Astfel, Sergiu Gansca, se va ocupa de piata locala. “Politica noastra (n.r. a companiei) generala este de a avea o abordare individuala in fiecare tara, tocmai pentru ca ele sunt diferite intre ele. De aceea este nevoie ca in fiecare piata sa fie prezenta o persoana care sa supravegheze operatiunile Mio”, explica el.

Strategia pe care Samson o va aplica in celelalte tari nu va fi una noua, sustine ea. “Odata setata o strategie, o urmezi. Ceea ce trebuie sa faci in continuare este sa te mulezi schimbarilor din piata, venite din partea economiei, competitiei. Spre exemplu, ceea ce s-ar putea modifica in prima instanta ar fi faptul ca partenerii din Ungaria ar vedea existenta unui director regional care sa aiba resurse pentru ei sa investeasca ca un lucru mai bun. Poate. Practic, nu se schimba nimic.”

Pietele pe care le va coordona sunt foarte diferite, ceea ce reprezinta o provocare pentru Samson. “Cunosc o piata orientata catre pret (Romania), iar acum ma duc catre una orientata pe produse de inalta tehnologie (Cehia), trecand prin Slovacia, care este o piata mica, unde trebuie sa avansezi crescand piata in sine, si ajung la Ungaria, o piata a extremelor – pe care se vand produse foarte ieftine si foarte scumpe. Nici una din piete nu are ceva in comun cu alta, in afara de faptul ca brandul Mio este prezent acolo”, explica ea.

Referitor la tinta de vanzari pentru aceste tari, noua sefa nu poate face inca niste estimari. Ceea ce poate insa sa afirme este ca obiectivul principal consta in marirea cotei de piata.

“Ca experienta, in noua functie, mi-ar placea sa fac o diferenta, prin strategie, prin actiuni, iar nu neaparat intre colegi, ci pe piata, intre concurenti.”

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri