2 / 4

Piata de antivirus - ritm ascendent

In 2009 s-au conturat pozitiile principalilor jucatori de pe piata de securitate IT din Romania, iar anul acesta vom fi martorii a doua tendinte majore, dupa cum arata cei de la Kaspersky. Pe de o parte, se va resimti o contractie a pietei pentru companiile cu traditie pe segmentul solutiilor de securitate adresate mediului corporate, datorita ritmului pe care l-au pierdut deja din punct de vedere tehnologic si a ascensiunii jucatorilor care dezvolta tehnologii mai bune, la preturi competitive si, pe de alta parte, va incepe adoptia modelelor de business XaaS („X as a service”).

Obiectivul major pentru anul acesta al Kaspersky este sa avanseze pe segmentul corporate si in zona companiilor mici si mijlocii.

G Data va continua in 2010 munca inceputa in cele sapte luni de cand a intrat pe piata din Romania.

“Ne propunem sa crestem vizibilitatea brandului G Data prin actiuni de marketing si PR care sa ne faca atractivi pentru marii distribuitori incepand cu anul urmator. Partenerii de la G Data si-au propus ca impreuna cu IT Sistem sa ajunga in top 3 furnizori de solutii antivirus in Romania, un obiectiv greu de atins, dar care nu ne descurajeaza”, au afirmat, pentru Wall-Street, oficialii companiei.

Este greu de prevazut ce ce se va intampla anul acesta pe piata de solutii de securitate informatica, avand in vedere circumstantele actuale, de natura politica si economica.

Reprezentantii Panda Romania considera ca piata de antivirus isi va mentine ritmul ascendent, facand ca si pana acum o opinie un pic separata.

Investitiile in acest domeniu tin mult de necesitatea utilizatorilor de a-si proteja afacerile, ele fiind infinit mai mici decat pierderile pe care acestia le-ar inregistra in cazul unei infectii, furt de date, downtime etc. „Securitatea este unul dintre putinele domenii in termen de IT care a continuat sa creasca pe fondul recesiunii. Este de asteptat sa vedem acelasi lucru si in 2010”, este de parere Laura Pavaloaia (foto).

Strategia Kaspersky Lab Romania pentru 2009 a fost orientata spre segmentul corporate, deoarece cu un an in urma compania si-a concentrat eforturile inspre utilizatorii individuali. In acest sens, primele 10 luni ale anului trecut au adus furnizorului de solutii antivirus o pondere de 55% a vanzarilor pe business.

G Data a incercat sa nu neglijeze niciuna din parti. “In continuare, in Romania utilizatorii casnici nu au etica celor din Germania, spre exemplu, unde nu exista interes pentru produse piratate, iar produsele gratuite, preferate de romani, sunt in Europa Occidentala doar un test inainte de a cumpara licenta full”, a aratat Tudor Lemnaru, general manager IT Sistem Services, distribuitor autorizat al produselor G Data la nivel local.

Piata internationala de securitate a Panda Security, in 2009, s-a impartit in procente egale intre companii si utilizatori individuali. Directorul de dezvoltare al Panda se asteapta sa vada aceleasi rezultate si in 2010.

“In prezent, majoritatea vanzarilor provin de la solutiile traditionale, dar produsele de tip serviciu administrat aduc deja mai mult de 10% din veniturile noastre. Pentru a putea interpreta aceasta valoare va putem spune ca la acest procent s-a ajuns plecand de la o pondere mai mica de 3% realizata cu un an si jumatate in urma.”

In ceea ce priveste Romania, ponderea solutiilor de tip retail in totalul cifrei de afaceri este sensibil mai mare, iar acest lucru se datoreaza in primul rand lipsei de educatie a utilizatorilor din segmentul corporate care opteaza de multe ori pentru solutii improprii, de retail, in locul celor dedicate companiilor.

“Ne asteptam ca in 2010 sa se pastreze acelasi trend ca in 2009, in plan international, urmand ca si Romania sa ajunga la aceleasi procente, prin educarea sustinuta a consumatorilor”, a informat Pavaloaia.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri