3 / 4

Strategie pentru urmatorul an

In 2010, Kaspersky isi va orienta strategia tot spre segmentul corporate, insa nu va neglija utilizatorii individuali. „Strategia pe termen mediu este ca in 2-3 ani sa devenim lideri de piata si sa ne consolidam aceasta pozitie, de aceea anul viitor ne vom concentra eforturile pentru sustinerea acestui obiectiv”, a declarat managing directorul Kaspersky Romania si Bulgaria.

Seful Kaspersky Romania: Vrem locul doi pe piata de antivirus

In 2010, Teodor Cimpoesu se asteapta, in primul rand, la o crestere constanta a numarului de atacuri prin intermediul site-urilor de networking social, precum Twitter si Facebook, atacuri care deja si-au facut simtita prezenta in 2009. „In al doilea rand, ne asteptam la o crestere a atacurilor cu cai troieni specializati impotriva utilizatorilor de online-banking din Romania, ca urmare a reprofilarii atacatorilor, datorata in principal noilor masuri de securitate luate de catre banci.”

Laura Pavaloaia spune ca ritmul in care dezvoltatorii de programe malitioase vor actiona in 2010 va fi din ce in ce mai dinamic, solicitand din partea producatorilor de software de securitate o mai mare adaptabilitate, o atitudine proactiva si un progres tehnologic rapid.

“Criminalitatea cibernetica este acum o industrie extrem de profitabila si de bine organizata, cu infrastructura proprie de furnizori si cumparatori. Cum aceasta industrie creste exponential, putem spera numai ca toate companiile sa continue sa-si intareasca apararea impotriva amenintarilor in evolutie continua.”

Oficialul G Data, Tudor Lemnaru (foto), considera ca o data cu ameliorarea crizei economice mondiale si a crizei politice romanesti piata de antivirus din Romania va intra pe un fagas normal. "Odata cu reglementarea situatiei politice si a aprobarii bugetului de stat pe anul 2010, ne asteptam ca piata de B2B sa-si revina. Simtim in continuare ca segmentul utilizatorilor finali este intr-un proces de maturizare destul de lent. Totusi, in conditiile unui climat economic defavorabil, nu putem avea asteptari prea mari.”

Per ansamblu, specialistii de la Kaspersky estimeaza pentru 2010 cel mult o crestere moderata a pietei de securitate IT, daca nu chiar o contractie usoara a ei. „Nu trebuie sa uitam ca exista inca business-uri care nu au facut schimbarile de strategie necesare si le putem vedea in dificultate in primele doua trimestre ale anului 2010. Dinamica pietei pe ansamblu va fi evident influentata si de contextul economic si politic local”, mentioneaza ei.

De asemenea, in ciuda faptului ca produsele de retail au avut o pondere mai mare in cifra de afaceri realizata pe 2009, produsele care s-au bucurat de cel mai mare interes au fost reprezentate de cele de tip servicii, precum si cele hardware, ceea ce inseamna ca „in anul 2010 vom putea discuta si in Romania de aceiasi parametri ca si in plan international, unde cea mai mare crestere a provenit din aceasta zona”, a conchis reprezentanta Panda.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri